آغاز سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر؛

اولین اجرای ارکستر ملی تقدیم به زلزله‌زدگان خوی ،ترکیه و سوریه شد

وزیر فرهنگ: آماده گسترش اجراهای موسیقی هستیم

تهران (پانا) - سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر شامگاه جمعه بیست و هشتم بهمن ماه با حضور وزرای فرهنگ و امور خارجه و تقدیم اجرای ارکستر ملی ایران به زلزله‌زدگان خوی، سوریه و ترکیه در تالار وحدت تهران گشایش یافت.

کد مطلب: ۱۳۴۸۷۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اولین اجرای ارکستر ملی تقدیم به زلزله‌زدگان خوی ،ترکیه و سوریه شد

سی وهشتمین جشنواره موسیقی فجر عصر جمعه ۲۸ بهمن ماه با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و با اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران بطور رسمی در تالار وحدت آغاز شد.

بنا بر این گزارش امشب در نخستین شب این رویداد، تالار وحدت ابتدا میزبان ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری همایون رحیمیان بوده و در ادامه میزبان دوئت جز ویولن و پیانو از کشور مجارستان خواهد بود.

همچنین هزار و ۱۲۶ هنرمند امسال در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر حضور دارند، در بخش غیررقابتی تکنوازی ۴۹ آقا، ۲۷ خانم، در بخش غیررقابتی گروه‌نوازی ۱۹ گروه و در بخش اجراهای رقابتی هشت گروه حضور دارند.

۱۲ گروه پاپ، پنج گروه ارکسترال، ۲۸ گروه موسیقی نواحی، ۲ گروه بانوان، چهار گروه هنرستان موسیقی، ۱۴ گروه موسیقی سنتی، پنج گروه کلاسیک، ۱۱ گروه سرود و یکصد و ۸۸ گروه از استان‌ها در این جشنواره شرکت کردند.

گفتی است، امسال هفت سالن میزبان ۸۷ اجراهای جشنواره طی ۶ شب هستند. تالار وحدت در بخش ارکسترال و بین‌الملل با ۹ اجرا، تالار رودکی در بخش ردیف دستگاهی و مسابقه موسیقی ایران با ۲۳ اجرا، فرهنگسرای نیاوران در بخش بانوان و بین‌الملل با ۱۱ اجرا، فرهنگسرای ارسباران در بخش سرود و موسیقی نواحی با ۱۹ اجرا، مجموعه کوشک باغ هنر در بخش موسیقی نواحی با ۱۳ برنامه میزبان جشنواره موسیقی فجر هستند.

همچنین، محمدمهدی اسماعیلی پس از تماشای اجرای ارکستر ملی ایران در تالار وحدت در جمع خبرنگاران حاضر شد و یکی از موضوعات غیرقابل کتمان در این رویداد را حضور پرشمار مردم و هنرمندان موسیقی کشور دانست و برای این استقبال از ایشان تشکر کرد.

وی بار دیگر بر حمایت از هنرمندان برای انجام برنامه های موسیقایی حمایت کرد و گفت: نه تنها مانعی برای برنامه های موسیقی نداریم، بلکه مشوق هنرمندان برای حضور پرقدرت آنان در سالن های موسیقی هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به تنوع بالا در موسیقی ایرانی اشاره کرد و افزود: موسیقی یکی از یکی از برنامه های مهم ما در این عرصه برای سال آینده، برگزاری و حمایت از هنرمندان نواحی مختلف در اجرای موسیقی محلی شان خواهد بود.

اسماعیلی در ادامه بر ایجاد همکاری حداکثری با هنرمندان برای اجرای کنسرت تاکید و ابراز کرد: در دوره جدید هدف ما در وزارت فرهنگ، انجام گفت وگو با هنرمندان و حل مشکلات از این طریق است. چرخه اجراهای زنده موسیقی پیش از جشنواره شروع به حرکت کرده و تلاش می کنیم آن تعطیلی های چند ماهه را در ماه های آینده جبران کنیم.

سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر تا سوم بهمن، در استان های مختلف برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار