آینده کشور وابسته به تعالی آموزش و پرورش است

بوشهر(پانا) - نماینده استان بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آموزش و پرورش در رشد و تعالی کشور نقش کلیدی دارد، گفت آموزش و پرورش پیشرو و بروز، زمینه‌ساز ساخت آینده‌ای روشن‌تر برای میهن عزیزمان است.

کد مطلب: ۱۳۴۸۰۵۵
لینک کوتاه کپی شد
آینده کشور وابسته به تعالی آموزش و پرورش است

آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در نشست با مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اهمیت تعلیم و تزکیه در قرآن کریم و دین مبین اسلام، اظهار کرد: باید با تزکیه و تعلیم، دانش‌آموزانی متعهد و مسئولیت ‌پذیر تربیت شوند که بتوانند حتی بر اولیای خود نیز تأثیرگذار باشند.

امام جمعه قم با اشاره به حضور روحانیون در آموزش و پرورش عنوان کرد: حضور روحانیون در آموزش و پرورش فرصت مناسبی برای تبلیغ و ترویج دین و مانوس شدن دانش‌آموزان با آموزه‌های اسلامی است.

آیت‌الله حسینی بوشهری افزود: مهارت آموزی یکی از حلقه‌های گمشده در آموزش و پرورش است که در دولت سیزدهم با گسترش رشته‌های فنی و مهارتی، این مهم مرتفع شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در این دیدار گفت: دستگاه تعلیم و تربیت استان با حمایت‌های معنوی نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در استان، استاندار انقلابی وجهادی، فرمانده سپاه امام صادق(ع) و همراهی چهار نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، در بهترین دوران خود قرار دارد.

علی موحدی با بیان اینکه تربیت دانش‌آموز در تراز انقلاب اسلامی، مهمترین برنامه راهبردی استان است، افزود: اعزام ۱۴ هزار دانش‌آموز به سفر تربیتی راهیان نور، شرکت ۵ هزار دانش‌اموز در آیین معنوی اعتکاف، برگزاری ۵۸۲ یادواره شهدای فرهنگی و دانش اموز استان، برگزاری نخستین کنگره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز، برگزاری ۱۸ پیش اجلاسیه نماز، برگزاری همایش‌های بزرگ "فرزندان مکتب حاج قاسم" با حضور بیش از ۸۰۰ دانش‌آموز پسر و "دختران فاطمی، رهروان زینبی" با حضور بیش از یکهزار دانش‌آموز دختر، بخشی از اقدامات آموزش و پرورش استان برای تحقق این رویکرد و هدف است.

وی عنوان کرد: هم اکنون بیش از ۷۰۰ روحانی در مدارس استان مشغول فعالیت‌های تبلیغی،عقیدتی و فرهنگی هستند که این تعداد نسبت به دوره‌های قبل رشد بسیار ارزشمند و قابل توجهی دارد.

موحدی تاکید کرد: با هوشیاری فرهنگیان و دانش‌آموزان، شاهد کمترین حواشی در مدارس استان در اغتشاشات اخیر بودیم که این مهم با همراهی و اعتماد دستگاه‌های امنیتی و سربازان گمنام امام زمان(عج) محقق شده است.

وی تاکید کرد: تبدیل گفتمان آموزش و پرورش به مطالبه اصلی جامعه و حاکمیت، بهترین راهکار برای جلوگیری از اتفاقات اخیر در آینده است.

موحدی مدیرکل آموزش وپرورش در پایان ضمن تقدیر از مجموعه صنعت نفت وگاز و منطقه ویژه انرژی، اقتصادی پارس جنوبی تصریح کرد: پتروشیمی‌ها و شرکت‌های بزرگ نفت وگاز با ایفای نقش مسئولیت های اجتماعی خود می توانند بیش از پیش در ارتقاء جایگاه آموزش وپرورش استان بوشهر و رشد علمی و فرهنگی آینده سازان این مرز وبوم موثر باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار