جوان امید آفرین و آینده ساز، توان اداره امور کشور را دارد

بوشهر(پانا)_ معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر گفت جوان امیدآفرین و آینده‌ساز توان اداره امور کشور را دارد.

کد مطلب: ۱۱۵۳۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
جوان امید آفرین و آینده ساز، توان اداره امور کشور را دارد

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، محمدتقی ایرانی، در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان بوشهر اظهار کرد: در طول ۴۰ سال گذشته، همواره مورد تحریم و تهاجم ناجوانمردانه قرار داشتیم، ولی بر عزت و آرمان‌های خود پافشاری می‌کنیم.
وی به نقش موثر جوانان اشاره کرد و افزود: جوانان به عنوان تاثیرگذارترین اقشار جامعه ایران اسلامی در کانون توجه دشمنان انقلاب و ایران قرار دارند و این موضوع، تصمیم‌گیری و برنامه ریزی در امور جوانان را بسیار حساس و حیاتی می‌کند.
معاون سیاسی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه بیشترین آسیب‌های اجتماعی در بین جوانان خودنمایی می‌کند و استان بوشهر نیز در بین ۵ استان نخست کشور به لحاظ جمعیت جوان قرار دارد یادآور شد: فعالیت‌های خوبی در زمینه ساماندهی امور جوانان در استان صورت گرفته و گرچه تا وضعیت مطلوب فاصله داریم اما اگر این فعالیت‌ها نبود، شاید آسیب‌های اجتماعی ما وسیع‌تر و عمیق‌تر بود.
ایرانی با بیان اینکه حیات جامعه به ازدواج وابسته است تصریح کرد: باید با ایجاد شرایط لازم و ضروری، موضوع ازدواج جوانان را مورد توجه قرار دهیم.
وی همچنین گفت: در موضوع طلاق، باید بصورت علمی و در همه جوانب آن، مطالعه و کار کارشناسی صورت گیرد و نباید به این مساله مهم، یک‌جانبه نگاه کرد.
معاون استاندار بوشهر تاکید کرد: با بخشنامه و دستور، معضلات اجتماعی حل نمی‌شود، وقتی هنوز به این شناخت اجتماعی نرسیده‌ایم که کودک همسری، اسارت و ویران کردن آرزوهای یک انسان نابالغ است چگونه می‌خواهیم برای جوانان برنامه ریزی کنیم.
وی اضافه کرد: در شرایط امروزی، افکار عمومی کودک همسری را امری ناپسند می‌داند و در مواردی که این امر قبیح انجام می‌شود، اکثرا پنهانی و عمدتا در روستاها اتفاق می‌افتد.
ایرانی، توجه بیشتر به آموزش‌های لازم در زمینه‌های مختلف اجتماعی را یکی از عوامل مهم کاهش آسیب‌های اجتماعی بویژه در میان جوانان ذکر کرد.
در پایان این نشست، ۴ دستگاه اجرایی آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان هلال احمر به عنوان دستگاه‌های برتر در زمینه ساماندهی امور جوانان استان مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار