مدیرآموزش و پرورش ناحیه دو شهرری:

همیار معلم‌ تاکید بر مشارکت دانش‌آموزان در فرایند تعلیم و تربیت دارد

شهرری‌دو (پانا) - مدیرآموزش و پرورش ناحیه دو شهرری، هدف از برگزاری این جشنواره را تاکید بر مشارکت دانش‌آموزان در فرایند تعلیم و تربیت دانست و گفت همیار معلم به دانش‌آموزی گفته می‌شود که از نظر علمی و اخلاقی در سطح قابل قبولی باشد و مشارکت در تعلیم و تربیت داشته باشد.

کد مطلب: ۱۳۴۷۸۸۳
لینک کوتاه کپی شد
همیار معلم‌ تاکید بر مشارکت دانش‌آموزان در فرایند تعلیم و تربیت دارد

یعقوب ایمانی، مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری ضمن تقدیر از حضور پرشور دانش آموزان در جشنواره همیار معلم عنوان کرد: طرح همیار معلم، در ۳مرحله مدرسه‌ای، منطقه‌ای، قطبی و استانی برگزار شده که پیشنهاد برگزاری آن بصورت کشوری از سوی رئیس اداره متوسطه اداره کل متبوع به دفتر آموزش متوسطه داده شده است.

وی در ادامه بیان کرد: در شرایط پسا‌کرونا و با توجه به تعطیلی متوالی مدارس به دلایل آلودگی هوا، برودت هوا، لزوم وجود همیار معلم بیشتر از قبل در کلاسهای درسی احساس می‌شود.

ایمانی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: اهداف اجرای طرح همیار معلم در مدارس، بهره‌گیری از توانمندی علمی دانش آموزان ممتاز هر درس به منظور رفع تدریجی اشکالات درسی سایر دانش آموزان و نهادینه کردن فعالیت‌های گروهی و ارتقای کیفی تعامل اجتماعی دانش آموزان با یکدیگر و تقویت اعتماد به نفس دانش آموزان است.

وی خاطرنشان کرد: ارتقای کیفیت آموزشی، افزایش انگیزه و تقویت فرهنگ مشارکت‌جویی، مشارکت‌پذیری و مسئولیت‌پذیری در بین‌ دانش‌آموزان، نهاینه‌کردن فعالیت‌های گروهی، تقویت اعتماد به نفس و خودباوری در دانش‌آموزان، افزایش میزان موفقیت تحصیلی و ایجاد علاقه در آنها از جمله اهداف طرح همیار معلم است. لازم به ذکر است که اجرای ۱۲ دانش آموز منتخب قطب ها توسط ۵ نفر داور ارزیابی گردید و در اختتامیه جشنواره که در اسفندماه برگزار می‌شود برگزیدگان مورد تقدیر قرار می گیرند.

خبرنگار: مائده رحمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار