انتخاب رشته در طراحی مسیر زندگی تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان بسیار موثر است

شهرری دو(پانا)- کارشناس مشاوره اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، در کارگاه فرایند هدایت تحصیلی در آموزشگاه راضیه شکرایی ناحیه دو شهرری گفت، انتخاب رشته در طراحی مسیر زندگی تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان بسیار موثر است.

کد مطلب: ۱۳۴۷۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد
انتخاب رشته در طراحی مسیر زندگی تحصیلی و شغلی دانش‌آموزان بسیار موثر است

طیبه حسینی کارشناس مشاوره اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران ضمن تقدیر و تشکر از کارشناسی مشاوره اداره آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری گفت: هدایت تحصیلی به این معنا است که بر اساس نتایج آزمون‌های مشاوره‌ای، نتایج عملکردهای تحصیلی، علایق و استعدادهای دانش‌آموزان به یک جمع‌بندی برسیم و رشته‌های تحصیلی مناسب آن‌ها را به ترتیب اولویت‌بندی کنیم تا به بهترین شکل بتوانند تصمیم بگیرند.

وی بیان کرد: انتخاب یک رشته تحصیلی مناسب می‌تواند آینده تحصیلی و شغلی موفقیت آمیزی را به همراه داشته باشد و انتخاب یک رشته از روی عدم آگاهی و احساسی برخورد نمودن می تواند حتی دانش آموز را از ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر باز دارد . با توجه به پایلوت شدن ناحیه دو ری در اجرای آزمون‌های مشاوره‌ای توانایی و رغبت، نحوه و زمان بندی اجرا از اهمیت قابل توجهی برخوردار است.

حسینی نحوه اجرای آزمون‌ها را برای مدیران و مشاوران متوسطه اول حاضر در جلسه تشریح کرد و بر اطلاع رسانی مناسب به اولیا و دانش آموزان تاکید نمود.

در ادامه کارشناس مشاوره اداره آموزش و پرورش ناحیه دو شهرری و مدرسان هرکدام مطالبی را راجع به موضوع جلسه عنوان کردند.


خبرنگار: مائده رحمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار