رئیس سـازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان خبر داد:

برگزاری اولین نمایشـگاه دسـتاوردها و طرح‌های پژوهشی برتر دانش‌آموزان مدارس متوسطه دوره اول و دوم سمپاد کشور

تهران (پانا) - رئیس سـازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان از برگزاری اولین نمایشـگاه دسـتاوردها و طرح‌های پژوهشی برتر دانش‌آموزان مدارس متوسطه دوره اول و دوم سمپاد کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۷۵۳۹
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری اولین نمایشـگاه دسـتاوردها و طرح‌های پژوهشی برتر دانش‌آموزان مدارس متوسطه دوره اول و دوم سمپاد کشور

به گزارش روابط عمومی و اموربین‌الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، الهام یاوری اظهار کرد: سـازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان به منظور توســعه، تعمیق و ترویج فرهنگ پژوهش، مطالعه و نوآوری، شــناســایی و معرفی اســتعدادهای دانش‌آموزان مدارس ســمپاد در زمینه‌های مختلف علمی و فناوری، اولین نمایشـگاه دسـتاوردها وطرح های پژوهشی برتر دانش آموزان مدارس متوسطه دوره اول و دوم سمپاد کشور را بـا همکـاری اداره‌کل آموزش و پرورش شـــهر تهران به عنوان دبیرخانه کشوری برگزار می‌کند.

وی ادامه داد: انتخاب و ارسال طرح‌های برتر هر استان بر اساس سهمیه اعلام شده با تایید دبیرخانه استان است که طرح‌های منتخب اسـتانی از میان طرح‌های منتخب مدارس استعدادهای درخشان (طی ٣ سال تحصیلی اخیر) در جشنواره‌ها, کارسوق‌ها و ...... انتخاب شده است.

یاوری با اشاره به رشته‌های مورد پذیرش در این دوره از نمایشگاه افزود: دانش آموزان مجاز بوده اند در رشته های برق و الکترونیک، کشاورزی و منابع طبیعی، کامپیوتر، فیزیک و نجوم، مکاترونیک، شیمی، مکانیک، علوم اجتماعی و روان‌شناسی، عمران و معماری، ریاضی، علوم زیستی و پزشکی، هنر، علوم دینی و قرآن‌پژوهی، سلول‌های بنیادی، فناوری نانو، زبان و ادبیات فارسی، علوم‌شناختی، زبان انگلیسی، فناوری هسته‌ای و نظامی، هوش مصنوعی، علوم انسانی و فلسفه و کسب و کار آثار خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: فرآیند ارسال آثار از دی ماه آغاز شده است و متقاضیان تا سوم بهمن فرصت داشتند تا آثار را به دبیرخانه ارسال کنند، همزمان با این فرآیند مراحل داوری نیز انجام می‌شود تا طرح‌هایی که در نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شوند علاوه بر نو و بدیع بودن دارای کیفیت لازم باشند.

وی اظهار کرد: با همت مدیران و مسئولان مدارس و روسای ادارات استعدادهای درخشان سراسر کشور از سال‌های آتی نمایشگاه آثار دانش‌آموزان با ظرفیت‌های بالاتری به صورت متمرکز و کشوری برپا خواهد شد.

لازم به ذکر است این نمایشگاه در روزهای 24 و 25 بهمن در کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار