رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان:

مدارس استعدادهای درخشان آماده پذیرش مشارکت افراد موثر و ایده‌های برتر است

تهران (پانا) - رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان دردروره آموزشی مدیران جدید مدارس سمپاد، استفاده از مشارکت دیگران و بهره‌مندی از ایده‌های دیگران در مدیریت این مدارس را بسیار ضروری دانست.

کد مطلب: ۱۳۴۰۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد
مدارس استعدادهای درخشان آماده پذیرش مشارکت افراد موثر و ایده‌های برتر است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، الهام یاوری در دوره آموزشی حضوری مدیران جدیدالانتصاب مدارس استعدادهای درخشان سراسر کشور در شیراز اظهار کرد: به واسطه حساسیتی که در مدارس سمپاد وجود دارد، سخت‌گیری‌هایی در انتخاب و انتصاب مدیران صورت گرفت که در راستای انتخاب شایسته‌ترین‌ها برای مدیریت در این مدارس بود.

یاوری تصریح کرد: برای انجام این ماموریتی بزرگ انتخاب شدیم پدران و مادران ما نام باشکوه ایران را در کنار اسلام زنده نگه داشتند.

یاوری گفت: همه ما باید فعال و مجهز به علم روز باشیم، ظرفیت مدارس سمپاد فرصتی استثنایی در اختیار ما قرا داده که باید به نحو احسن از آن بهره‌مند شویم. بنابراین اگر در این راستا سُستی کنیم نه تنها دنیا بلکه آخرت خود را خدشه‌دار کرده ایم.

وی با تشریح تاریخچه تشکیل مدارس سمپاد در ایران گفت: در جامعه احتیاج به انسان‌هایی داریم که از کودکی و در دوره نوجوانی حمایت شده باشند و نسبت به سایر افراد دارای اثر گذاری بیشتر در جامعه باشند.

وی بر مشورت و مشارکت در فعالیت‌ها تاکید و عنوان کرد: برای اینکه افراد اثرگذار را تربیت کنیم ابتدا باید چنان عمل کنیم که خود انسانی اثرگذار باشیم چنان که مولا علی علیه السلام می‌فرماید انسان برای تاثیرگذاری در دیگری ابتدا باید خود را به علم و سایر ویژگی‌ها مجهز کند.

یاوری ادامه داد: در مدارس سمپاد به تنهایی نمی‌شود کار مدیریت را انجام داد بنابراین سخت، نیازمند مشارکت ظرفیت‌ سایر دستگاه‌ها و افراد پیشکسوت هستیم.

وی گفت: استفاده از مشارکت دیگران و بهره‌مندی از ایده‌های دیگران در مدیریت مدارس سمپاد بسیار ضروری است بنابراین اگر زمینه استفاده از مشارکت‌ها را فراهم و در مدیریت‌ها قوی‌تر عمل کنیم. برنامه‌های ما اثرگذاری بیشتر دارد و موجب رشد دانش‌آموزان می‌شود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: دانش‌آموزمحوری و سپردن کارها به دانش‌آموز در تقویت حس مشارکت‌جویی و مسئولیت‌پذیری دانش‌آموزان بسیار موثر است لذا مدیران مدارس سمپاد این سیاست را در برنامه‌های خود دنبال کنند.
وی اضافه کرد: مدارس سمپاد، مجموعه ارزشمندی است که در اختیار ما قرار دارد اما در عین حال تاکید کنم که بدون همکاری و هم‌افزایی همه مدیران پیشبرد اهداف سمپاد دشوار خواهد بود.

رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان تصریح کرد: امروز تمدن ایران، یکی از تمدن‌های مهم جهان است و در زیر چتر تمدن اسلامی قرار دارد و آینده جهان را خواهد ساخت و ایران اسلامی یکی از باصلابت‌ترین جلوه‌های این تمدن است لذا ما باید بیش از پیش احساس مسئولیت کنیم و وظیفه همه ما این است که کار را به درستی و متعهدانه و با اقتدار انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار