رئیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان خبرداد:

اولین گروه دانش‌آموزان سمپادی راهی اردوی راهیان پیشرفت نورانی شدند

تهران(پانا) - رئیس سازمان ملی استعدادهای درخشان از اعزام اولین گروه دانش‌آموزان سمپادی به اردوهای راهیان پیشرفت نورانی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۷۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
اولین گروه دانش‌آموزان سمپادی راهی اردوی راهیان پیشرفت نورانی شدند

الهام یاوری در نشست خبری خود که به مناسبت آغاز نمایشگاه دستاوردها و طرح‌های پژوهشی برتر دانش آموزان سمپاد، صبح امروز ۲۴ بهمن در محل سازمان ملی استعدادهای درخشان برگزار شد، اظهار کرد: مهم‌ترین اخبار سمپاد آغاز نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی مدارس سمپاد از امروز و برگزاری اردوی راهیان پیشرفت نورانی است که اولین گروه از دانش‌آموزان سازمان ملی‌استعدادهای درخشان روز گذشته راهی این سفر شدند.

رئیس سازمان ملی استعدادهای درخشان با بیان اینکه سمپاد علاقه‌مند است تا دانش آموزان تحت آموزش خود را علاوه بر توانمندی‌های آموزشی و پرورشی در انجام پژوهش در علوم پایه نیز تقویت کند، گفت: توانمندی‌های آموزشی و پرورشی دارای ساحت‌های تربیتی متعددی اما انجام پژوهش در علوم پایه باعث می‌شود تا دانش آموزان یافته‌های خود را در اختیار همکلاسی‌های خود قرار دهند.

یاوری با اشاره به اینکه دانش‌آموزان دوره اول و دوم متوسطه در نمایشگاه دستاوردها و طرح‌های پژوهشی برتر دانش آموزان سمپاد حضور دارند، عنوان کرد: پژوهش موضوع مهمی است و با یادگیری روش‌های پژوهش نظام‌مند، شبکه انسانی ارزشمندی بین سمپادی‌ها شکل خواهد گرفت که در آینده زمینه ساز فعالیت‌های اثرگذار در کشور خواهد بود، بنابراین شعار چشم اندازی سمپاد (هر نیاز کشور، یک سمپادی ،آماده اثرگذاری)، هدف اصلی نمایشگاه دستاوردها است.

وی در ادامه به اردوی راهیان پیشرفت نورانی اشاره کرد و گفت: دو جریان ارزشمند در کشور پس از انقلاب داشتیم که هر دو موجب شکوفایی استعدادهای کشور و اعتلای سبک زندگی ایرانیان شد؛ جریان اول، دفاع مقدس بود که دستاوردهای دفاعی و فرهنگ غنی خودباوری و اتکا به خداوند و پشتکار را به همراه آورد و جریان بعدی رشد علمی کشور است که علی‌رغم همه تحریم‌ها مستعدان تلاش کردند رشدی متناسب با فرهنگ خودمان شکل بگیرد و توانمندی‌های کشورمان را کنند.

وی افزود: اردوهای راهیان پیشرفت نورانی نیز نشان می‌دهد بسیجی بودن و تلاش برای رشد کشور در انواع و حیطه‌های مختلف امکان‌پذیر است؛ هم کسی که در دوران دفاع مقدس برای کشور زحمت کشیده هم کسی که در دوران پیشرفت در رفع نیاز کشور تلاش کرده هر دو در چشم کشور و خداوند شایسته تقدیر هستند. راهیان پیشرفت نورانی این مفهوم را منتقل می‌کند که اگر می‌خواهیم در کشور موثر باشیم لازم است استعداد خود را برای رفع نیاز کشور شکوفا کنیم و با خودباوری از همه ظرفیت‌های خود استفاده کنیم.

رئیس سازمان ملی استعدادهای درخشان با تاکید به برنامه‌ریزی در راستای رشد ساحت‌های شش‌گانه دانش‌آموزان بیان کرد: بیش از ۵۵ هزار نفر برنامه را برای در حوزه‌های مختلف علمی و فناوری پوشش دادیم و دانش آموزان توانستند کسب تجربه خوبی را داشته باشند‌، جشنواره‌هایی مانند جشنواره فردوسی و فیلم کوتاه دانش آموزی که در راستای رشد ساحت زیبایی شناسی بود، همچنین کنگره ملی قرآن که با شکلی متفاوت با اهداف وسیعی اجرا شد و ۱۰درصد بچه‌ها در آن شرکت کردند. علاوه بر این برنامه‌ها المپیادهای ورزشی را داشتیم که با همین تعداد مخاطب مورد استقبال قرار گرفت و موجب رشد استعداد دانش آموزان سمپادی در ساحت‌های گوناگون شد.

یاوری در پایان خاطرنشان کرد: ما راه طولانی را در پیش داریم و شاید اهداف تربیتی دیربازده باشند اما ما به یاری خداوند متعال و توان همکاران خود امید داریم و می‌دانیم دانش آموزان در مسیر تربیتی در جهت اعتلای خود و کشور گام برمی‌دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار