در گفت‌وگو با پانا:

پدرام پاک آیین : مهمترین ویژگی یک اثر هنری انگیزه بخشی است که احساس مخاطب را درگیر خود کند

تهران (پانا) - رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزیر بهداشت پس از تماشای فیلم «کاپیتان» گفت مهمترین ویژگی یک اثر هنری انگیزه بخشی است که احساس مخاطب را درگیر خود کند. فیلم کاپیتان این ویژگی را داشت و به مخاطب خود پیام‌های ارزشمندی را منتقل می‌کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۶۵۵۱
لینک کوتاه کپی شد
پدرام پاک آیین : مهمترین ویژگی یک اثر هنری انگیزه بخشی است که احساس مخاطب را درگیر خود کند

پدرام پاک آیین، دستیار رسانه‌ای و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور با حضور در بنیاد سینمایی فارابی به تماشای فیلم سینمایی «کاپیتان» از آثار راه یافته بنیاد سینمایی فارابی به چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر نشست.

وی همچنین با سیدمهدی جوادی مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی دیدار کرد و در جریان تولیدات اخیر و اقدامات نهاد ملی سینمای ایران قرار گرفت.

پاک آیین پس از تماشای فیلم «کاپیتان» ساخته محمد حمزه ای درباره این اثر به پانا گفت: «مهمترین ویژگی یک اثر هنری انگیزه بخشی است که احساس مخاطب را درگیر خود کند. فیلم کاپیتان این ویژگی را داشت و به مخاطب خود پیام‌های ارزشمندی را منتقل می‌کرد.»

پاک آیین با اشاره به بازنمایی سه عنصر زندگی، عشق و مرگ که از عناصر بنیادین هستند، ادامه داد: «این سه عنصر در پس زمینه کودکی در این فیلم نشان داده شد زیرا کودکی بیشترین نزدیکی را به فطرت آدمی دارد و ما در این فیلم به زندگی، مرگ و عشق نگاه کرده ایم.»

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزیر بهداشت افزود: «مفاهیم امید و انتظار از دیگر نکات قابل توجه فیلم بود که توجه به فانی و موقت بودن زندگی را عیان می کرد. این اثر را نباید به روایت یک قصه تقلیل داد بلکه پس زمینه های معرفتی و رایحه شهودی دارد که برای مخاطبان آگاه قابل درک است. همچنین «کاپیتان» در متن به خدمات کادر سلامت و درمان برای کودکان سرطانی اشاره کرده و این قابل تقدیر است.»

وی با تقدیر از عملکرد مطلوب فارابی در حوزه تولید و پشتیبانی از آثار سینمایی در جشنواره چهل و یکم، با اشاره به حضور ۹ فیلم از این بنیاد در جشنواره امسال گفت: حمایت امسال فارابی از آثار سینمایی به طور هدفمند صورت گرفته است و به نظرم در ادامه نیز باید به الگویی برای سفارش خلاق برسیم که با این که آثار سفارش داده می شوند، خلاقیت و جوهره هنری و سلیقه و نگاه کارگردان حفظ شود.»

پاک آیین ادامه داد: راه اندازی باشگاه فیلم اولی‌ها توسط بنیاد سینمایی فارابی کار خوبی است و هر فضایی که برای همفکری و تامل در فضای هنری از جمله این اقدام ایجاد شود، را باید غنیمت دانست.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار