مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ تبریز تاکید کرد:

اهمیت انجام تکالیف دینی توسط دانش‌آموزان نو تکلیف

تبریز (پانا) - مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ تبریز بر اهمیت انجام تکلیف دینی توسط دانش‌آموزان نو تکلیف تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۵۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت انجام تکالیف دینی توسط دانش‌آموزان نو تکلیف

رسول بیابانی در مراسم جشن تکلیف دانش آموزان پسر ناحیه ۲ تبریز که با حضور معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در مسجد دانشگاه تبریز برگزار شد با بیان اینکه انسان در مسیر کمال و پیشرفت مراحل مختلفی را طی می کند، گفت:حرکت مرحله به مرحله، گام به گام و طی مراتب و منازل با شرایط و اقتضائات مختلف جزو ویژگی های خلقت بشر است.

وی افزود: هر مرحله شرایط، اقتضائات، وظایف، تکالیف و اختیارات خاص خود را دارد و در عین حال ثمرات و نتایج هم دارد. پس از زندگی جنینی با تولد مرحله اول، مرحله طفولیت و نوزادی آغاز می شود.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۲ تبریز ادامه داد: از ۶ سالگی مرحله گسترده تر و مهمتری به نام مرحله تحصیل آغاز می‌شود. محدودیت‌ها، تکالیف، دوری از پدر و مادر، دروس ریاضی و علوم و چشم پوشی از بازی و سرگرمی و انجام تکالیف آغاز می شود و کودک به معلم که متخصص این امر است، سپرده می شود و ثمرات این کار خواندن، نوشتن و مهارت های مختلف زندگی است.

وی خاطرنشان کرد: مرحله تحصیل و کسب علم مرحله گسترده ای است.در مرحله تحصیلات عالیه و دانشگاه شغل، مراتب زندگی و جایگاه اجتماعی و... نیز تحت تاثیر قرار می گیرد. باید دانست که زیست فقط طبیعی نیست، بلکه زیست اجتماعی و معنوی نیز وجود دارد.

بیابانی با اشاره به اینکه امروز روز آغاز مکلف شدن شما دانش آموزان است، گفت: مسئولیت های بزرگ شدن شما، امروز آغاز می شود که با جشنی به استقبال آن رفته ایم. تکالیفی که شما از این پس دارید چیز جدید، تازه و خارق‌العاده نیستند. یکی نماز است. نماز عالی ترین، با عظمت ترین، شاخص ترین و یکی از نورانی ترین تکالیف الهی است. در این میان قرآن به عنوان منبع تکالیفی است که شما دارید.

وی افزود: تشخیص نحوه انجام تکالیف این است که یا باید خود عالم باشید و یا به متخصص مراجعه کنید. بیابانی در پایان افزود: به نتیجه و ثمر رسیدن مرحله آخر است. هدف، تربیت انسان‌های خیرخواه، خداجو، آزاده، نیک سرشت، بی آزار و اهل مدینه فاضله است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار