مدیرکل آموزش و پرورش اصفهان:

نقش زنان در دوران دفاع مقدس اسطوره‌ای است

اصفهان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: استان سرفراز اصفهان با ۲۴۰۰۰ شهید نشان داد که هم در به‌وجودآمدن انقلاب اسلامی و هم در ادامه راه پیش‌گام است و قطعاً نشان خواهد داد که در تبیین فریضه‌ای که رهبر فرزانه انقلاب آن را فریضه فوری نامیدند، پیش‌گام خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۴۵۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
نقش زنان در دوران دفاع مقدس اسطوره‌ای است

محمدرضا ابراهیمی مدیرکل آموزش و پرورش این استان در جمع معاونین و مربیان پرورشی مناطق و نواحی استان در همایش «بینهایت شو، با ولایت تا ظهور» و ضمن تسلیت سالروز وفات شهادت‌گونه حضرت زینب (س)، آن حضرت و مادر بزرگوارش را اولین تبیین‌گران اسلام نامید و اظهار داشت: وقتی حضرت زهرا (س) به مسلمانان آگاهی می‌دهد که ولایت را تنها نگذارند، تبیین‌گری می‌کند.

وی افزود: وقتی حضرت زینب (س) در جای‌جای سفر اجباری و در اسارت و گذرگاه‌ها و منزلگاه‌ها و حتی در دربار منحوس‌ترین انسان‌ها، پیام عاشورا را می‌رساند یعنی تبیین‌گری کرده است، لذا وقتی حضرت آقا (مدظله‌العالی) تبیین را واجب فوری و ضروری می‌دانند یعنی اگر در این مسیر حرکت کنیم، انقلابمان به انقلاب جهانی حضرت بقیه الله متصل خواهد شد.

ابراهیمی با اشاره به هفدهمین روز بهمن‌ماه که با عنوان روز خانواده و زنان نام‌گذاری شده و همچنین نقش اثر‌گذار مستقیم و غیرمستقیم زنان کشورمان در پیروزی انقلاب و همچنین دفاع مقدس تأکید کرد: اگر در دفاع مقدس همراهی زنان نبود، رزمندگان و فرماندهان در جبهه‌ها با مشکل مواجه می‌شدند؛ جایگاه زنان در جامعه دینی و انقلابی همراه با مردان و در صف مقدم دفاع از انقلاب و اسلام بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به این مطلب که دشمن در آموزه‌های کفرآمیز خود با نگرش سلطه و سکولار، روی خانواده سرمایه‌گذاری کرده و در بعضی جاها نیز موفق شده تا قداست خانواده و نقش مادری و پدری را در برخی از خانواده‌ها که نگاهشان به غرب بود کاهش دهد، خاطرنشان ساخت، تقدس نقش خانواده، نقش پدری و مادری و نقش فرزندآوری که مورد عنایت حضرت آقا (مدظله‌العالی) است جزو اصول انقلاب محسوب می‌شود.

وی مسیر دیگر حرکت دشمن را هدف قراردادن آموزش و پرورش عنوان کرد و افزود: ما بر اساس آموزه‌های قرآنی و دینی، تربیت اسلامی را بر آموزش اولی می‌دانیم و معتقدیم آموزشی که باتربیت توأم نشود و به سرمنزل مقصود هستی یعنی تکامل بشر رهنمون نباشد، آموزش نیست اما دشمن عکس این را می‌گوید.

ابراهیمی ادامه داد: در همین راستا بعد پرورشی و تربیتی را کم‌رنگ کرده‌اند و معاونت پرورشی را به بهانه این‌همه باید پرورشی باشند، از نظر ساختاری و محتوایی حذف کردند؛ اگرچه این کلام در ظاهر زیباست اما در دوره‌ای که همه امور نظام‌مند است و ساختار دارد آیا می‌شود هدفی را بدون نهاد و سازمان کرد؟

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد با ورود حضرت آقا (مدظله‌العالی) اگرچه ساختار جدید، ایجاد و معاونت پرورشی و امور تربیتی احیا شد، اما در دوره‌ای آن را از محتوا تهی کردند و بی‌اهمیت جلوه دادند و آن شد که جایگاه امور تربیتی و پرورشی، هم از لحاظ کمی و کمبود نیرو و هم از لحاظ کیفی و اثرگذاری کاهش یافت.

وی با بیان این مطلب که دشمن دنبال آن است تا معلم را از مربی که نقش الگویی دارد به یک آموزش‌دهنده صرف تنزل دهد، ابراز داشت: دشمن در این مسیر حرکت می‌کند لذا ما باید برای ایجاد تمدن نوین اسلامی که مورد تأکید حضرت آقا (مدظله‌العالی) است بایستیم.

ابراهیمی با تأکید بر این که مهم‌ترین خاستگاه ایجاد تمدن نوین اسلامی، آموزش و پرورش است، به مراحل تمدن‌سازی از دید مقام معظم رهبری و ضرورت حرکت از خودسازی به‌سوی جامعه‌سازی و تمدن‌سازی اشاره نمود و افزود: همه ما به‌عنوان معلمان و مربیان باید خودسازی را در مرحله اول قرار دهیم تا نقش الگویی ما پررنگ‌تر باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان اذعان داشت: مهم‌ترین کار ما ارتباط بین دانش‌آموز و مربی است، لذا هر جا با دانش‌آموزان مرتبط شدیم و با اعمال و کردار و رفتار خود آنان را هدایت کردیم موفق شدیم.

ابراهیمی حضور دانش‌آموزان در مراسم‌های مذهبی از جمله دعای غرفه و همچنین شرکت در بزرگ‌ترین مراسم اعتکاف دانش‌آموزی در مسجد سید اصفهان با حدود ۱۲۰۰ دانش‌آموز را بی‌نظیر توصیف کرد و آن را امید آفرینی خواند و درعین‌حال تأکید کرد: همه دانش‌آموزان از خود ما هستند و در برابر برخی هنجارشکنی‌ها که از سر ندانستگی، غفلت و صحبت‌نکردن ما با دانش‌آموزان و پرکردن این خلأ توسط دیگران اتفاق می‌افتد، مسئولیم.

گفتنی است؛ همایش «بینهایت شو، با ولایت تا ظهور» در روزهای ۱۶ و ۱۷ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با همکاری مشترک اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان و مؤسسه جوانان آستان قدس رضوی در خیمه حسینی گلستان شهدا با حضور بیش از ۳ هزار نفر از مدیران و معاونان، و مربیان پرورشی و دانش‌آموزان نواحی شش‌گانه اصفهان و مناطق برخوار، خمینی‌شهر، شاهین‌شهر و فلاورجان برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار