نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس قم

قم (پانا) - زنگ انقلاب همزمان با سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی در مدارس قم نواخته شد.

کد مطلب: ۱۳۴۳۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد
نواخته شدن زنگ انقلاب در مدارس قم

زنگ انقلاب طی مراسمی همزمان با 12 بهمن سالروز ورود حضرت امام خمینی(ره) به میهن اسلامی در مدارس قم و به صورت استانی در دبیرستان نمونه دولتی ایزدی ناحیه 2 قم نواخته شد.

علیرضا رحیمی، مدیر کل آموزش و پرورش استان قم طی سخنانی در این مراسم با تبریک فرا رسیدن میلاد باسعادت امام جواد «علیه السلام» و همچنین چهل و چهارمین سال پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران اظهار کرد: ایام دهه فجر بهترین فرصت برای معرفی دستاوردها و پیشرفت های ایران اسلامی برای نوجوانان و جوانان است تا فلسفه جشن های این ایام را بهتر درک کنند.

وی گفت: در بسیاری از علوم، ایران رتبه اول در جهان دارد که از جمله آن پیشرفت در سرعت رشد علمی، علوم هسته ای و … است که جمهوری اسلامی ایران در آن زمینه ها گام های موثری برداشته است.

مدیر کل آموزش و پرورش قم گفت: امروز سیطره و تسلط جهان خواران دنیا و در رأس آن آمریکا بر ایران اسلامی از بین رفته است که این به برکت استقلال خواهی و شهادت طلبی ملت ایران به رهبری حضرت امام خمینی رحمه الله علیه بوده است.

وی خاطر نشان کرد: کشورهایی که خود تحت سلطه کشورهای اروپایی، ما را در عرصه های مختلف تحریم مادی و غیر مادی کرده اند به واسطه پیشرفت هایی که با جوانان مستعد و متعهد ایرانی داشته ایم، برای خرید تکنولوژی و تجهیزات به جمهوری اسلامی ایران رجوع کرده اند.

رحیمی گفت: بزرگ ترین دستاورد انقلاب اسلامی ایران، ظهور خلاقیت و ابتکار در جوانان بوده است که برای ساخت کشور با قدرت به میدان آمده اند و هر روز وابستگی آن به قدرت های خارجی کاهش می یابد و بر عزت، صلابت و اقتدار آن افزوده اند.

وی با اشاره به موفقیت های آموزش و پرورش قم در عرصه های علمی و تربیتی تصریح کرد: زمانی که کشور های اروپایی با دست نشانده‌های خود در کشور سعی در ایجاد تغییراتی با عنوان گشودن پنجره تمدن، در این کشور را داشته اند، نرخ باسوادی، پوشش تحصیلی، امکانات تربیتی و آموزشی در کشور تاسف آور بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش قم در پایان خطاب به دانش آموزان استان تصریح کرد: هوشیار باشید تا روحیه کاوشگری در نسل جدید دانش آموزان نباید با ترفندهای رسانه ای دشمنان انقلاب منحرف شود و دستاوردهای کشور را در نگاه آنان حقیر کند.

در مراسم فوق مدیران آموزش و پرورش ناحیه 2 قم به همراه حجت الاسلام محمد امینیان معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان قم و جمعی از کارشناسان این اداره کل و سید علیرضا دادمرزی مدیر سازمان دانش آموزی استان حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار