رئیس اداره استعدادهای درخشان استان زنجان خبر داد:

برگزاری مرحله اول المپیادهای چهارده گانه علمی کشور

زنجان(پانا)-رئیس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان از برگزاری مرحله اول المپیادهای چهارده گانه علمی کشور در استان زنجان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۹۰۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری مرحله اول المپیادهای چهارده گانه علمی کشور

حسین تاران در گفت وگو با پانا گفت:«مرحله اول المپیادهای علمی کشور،در چهارده محور: ادبی، ریاضی، زیست شناسی، شیمی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم و اختر فیزیک، اقتصاد و مدیریت، تفکر و کارآفرینی، جغرافیا، سواد رسانه ای، سلول های بنیادی پزشکی بازساختی، علوم زمین و علوم و فناوری نانو در استان زنجان برگزار شد.»
رئیس اداره استعدادهای درخشان با اعلام این خبر، هدف از برگزاری المپیادهای دانش‌آموزی را افزایش شور و نشاط علمی دانش‌آموزان در تمامی المپیادهای علمی بیان کرد .
حسین تاران، تمرین روش های درست مطالعه و تمرکز صحیح، برخورد جدی و هوشمندانه با مطالب علمی، جرأت و جسارت حل مسائل دشوار و پیچیده و انتخاب مسیر مستمر و عالمانه، را جزء رهیافت‌هایی دانست که در المپیاد‌های علمی، برای شناسایی، جذب و تشویق دانش‌آموزان با استعداد و علاقه‌مند در‌نظر گرفته می‌شود .
وی تعداد شرکت کنندگان در این رویداد هیجانی ، اکتشافی را ۱۲۱۷ نفر / رشته عنوان کرد وگفت:« از این تعداد، 49/14 درصد دانش آموزان شرکت کننده از مدارسی غیر از مدارس استعدادهای درخشان بوده اند.»
تاران افزود :« به منظور تشویق همه شرکت کنندگان، با تدبیر سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، امسال در هر مرحله برای هر دانش‌آموز شرکت کننده، کارنامه ای صادر خواهد شد تا عملکرد هر دانش آموز در رشته های مختلف، مشخص شود. مرحله دوم المپیاد ، اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد .
مرحله اول المپیادهای علمی کشور با مشارکت معاونت آموزش متوسطه ، اداره سنجش و ارزشیابی تحصیلی و اداره استعدادهای درخشان در بهمن ماه سال ۱۴۰۱ برگزار شد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار