مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان:

مدرسه، پایگاه محوری برای تربیت دانش‌آموزان است

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان گفت مدارس مانند مساجد دارای قداست هستند، مدرسه باید به عنوان پایگاه و محوری برای تربیت دانش‌آموزان باشد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۵۳۱
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه، پایگاه محوری برای تربیت دانش‌آموزان است

حسنعلی میر عبدی، مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی که در آموزشگاه دخترانه شاهد فضیلت برگزار شد، گفت: امروزه فضای مجازی نقش تربیتی را به خود گرفته است و نقش والدین برای استفاده فرزندانشان از فضای مجازی خیلی مهم است.

وی خطاب به دانش آموزان گفت: مقام شما بسیار شامخ است و بسیار مورد توجه هستید از همین روست که دشمن مدارس را نشانه قرار داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اظهار کرد: تمام استعدادهای دانش آموزان استان باید بر اساس سند تحول بنیادین در ۶ ساحت ذکر شده، شکوفا شوند.

وی با بیان اینکه مدارس همسنگ مساجد دارای قداست هستند، افزود: پیامبر (ص) وارد مسجدی شدند، یک گروه با یکدیگر مباحثه می کردند و گروه دیگر عبادت می کردند، پیامبر (ص) میان گروه عبادت کنندگان حاضر نشد، بلکه وارد جماعت مشغول مباحثه شدند، بنابراین مدرسه هم‌سنگ مسجد است، در واقع انسان هایی باید تربیت شوند که در مساجد حضور داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: دشمنان به واسطه جایگاه ارزشمند تحصیل و علم؛ مدارس را مورد هدف قرار داده اند و بر همین اساس بایستی مدارس پایگاه و محور تربیت دانش آموزان باشند.

وی ادامه داد: دشمن به هیچ وجه برنامه ریزی تصادفی در خصوص مدارس انجام نداده است، هنگامی که مدرسه را مورد هدف قرار داده یک مسئله مهمی است.

میرعبدی عنوان کرد: فضای مجازی و اعتیادهای شکل گرفته در آن مهم است زیرا امروز فضای مجازی نقش تربیتی به خود گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: فرزندان ما سرمایه‌های ما هستند و پرثمرترین میوه زندگی همه خانواده هستند.

دانش آموز خبرنگار:فاطمه زوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار