یک هنرمند جوان: درخت سینما همراه با شاخ و برگ‌هایش رشد می‌کند

تهران (پانا) - بازیگر نوجوان و شرکت کننده در شصت و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینما جوان یزد می‌گوید سینما مثل درختی است که وقتی هنرمند در شاخ و برگ‌های آن و رشته‌های مختلف رشد کند به بارور شدن آن کمک خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۳۴۲۰۱۳
لینک کوتاه کپی شد
یک هنرمند جوان: درخت سینما همراه با شاخ و برگ‌هایش رشد می‌کند

سجاد اسماعیلی هنرجوی شرکت‌کننده در ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران درباره این تجربه به خبرنگار فرهنگی گفت: «من پیش از این در حوزه استندآپ کمدی شرکت کرده بودم. در جشنواره قصه گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مقام دوم کشور را کسب کردم و بعد مجری و داور آن جشنواره هم شدم اما تجربه المپیاد به جهت کارگروهی و جدی فیلمسازی توسط نوجوانان برایم متفاوت‌تر بود.»

وی با اشاره به علاقه‌مندی اصلی‌اش در هنر عنوان کرد: «همه این حوزه‌ها و رشته‌های بازیگری و فیلمسازی مبنای یکسانی دارند و مسیرشان مشابه است. همگی با نور و صدا و‌تصویر سر و کار دارند. درخت سینما شاخ و برگ‌های زیادی دارد که وقتی دیگر بخش‌های آن رشد می‌کند درخت نیز رشد خواهد کرد.»

این هنرمند ۱۸ ساله افزود: «من از هفت سالگی به کلاس بازیگری رفتم و کارم را به طور جدی از کودکی شروع کردم. بازیگری را خیلی دوست داشتم و اولین بار در یک سریال با موضوع زندگینامه زنده یاد مهدی آذریزدی بازی کردم و تجربه عجیبی برایم بود. زیرا قبل از آن وقتی کارگردان‌ها را سر صحنه می‌دیدم، فکر می کردم مثل آن شوخی‌ها و گپ و گفت‌ها بازی کردن هم کار ساده ای است اما تجربه بازی مقابل دوربین سخت است با این حال این ماجرا به هیچ وجه اذیتم‌ نکرد و از حضور در صحنه فیلم لذت بردم.»

وی ادامه داد: «در المپیاد نیز در گروه کلاکت به مربی‌گری مریم اسمی خانی عصو بودم. برای این رویداد یک فیلم صد ثانیه‌ای با دو بازیگر و بدون دیالوگ در یک لوکیشن ساختم که پذیرفته شد. به نظرم در حوزه فیلم کوتاه نباید به سراغ تجملات و کارهای سخت رفت. اسماعیلی عنوان کرد: اساسا هنر در سادگی نمود بیشتری می‌یابد. فکر می‌کنم مهم انتقال مفهوم است. هنر یعنی بتوانیم حرف یک سریال را در یک فیلم سینمایی و مفهوم کلی یک فیلم سینمایی را برای مثال در یک فیلم کوتاه خلاصه کنیم.»

وی همچنین در شصت و‌پنجمین جشنواذه منطقه‌ای سینمای جوان ایساتیس- یزد نیز به ارائه طرح خود پرداخت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار