یکی از فیلمسازان البرزی در گفت و گو با پانا:

علاقه به هنر باعث ایجاد خلاقیت در جوانان می شود

کرج(پانا)- هیچ چیز ارزشمندی، آسان به دست نمی‌آید. تنها راه رسیدن به نتایج خوب و ماندگار، کار و تلاش مستمر است که این کار و تلاش با علاقمند بودن به هنر باعث ایجاد خلاقیت در جوانان می شود.

کد مطلب: ۱۳۶۷۰۰۹
لینک کوتاه کپی شد
علاقه به هنر باعث ایجاد خلاقیت در جوانان می شود

محمد مهدی خدابنده متولد ۷۹، فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه شهید بهشتی کرج ، فیلمساز و فعال درعرصه های اجتماعی ، فرهنگی و رسانه ای ،نجاتگر درجه ۳هلال احمر استان البرز در گفت و گو با پانا عنوان کرد: « به هنر علاقه مند بودم و این علاقمندی باعث ایجاد خلاقیت زیادی در من شد. فعالیت های مختلفی در قالب مصاحبات شهری،فیلم کوتاه ،مستند، نماهنگ و... انجام می دادم تا اینکه با انجمن فیلمسازان جوان استان البرز آشنا شده ودوره های فیلمسازی را گذراندم. »

وی افزود : «در سال ۹۷ با کمک حوزه هنری استان البرز و استادم سجاد احسان فر توانستم اولین کار فیلم کوتاه را به نام میم مثل مادر انجام داده و در سال ۱۴۰۰ در اکومال اکران کرده ودرهفته چهاردهم عکس و فیلم کرج، این فیلم از نظر نگاه مردم رتبه چهارم را بدست آورده و در جشنواره کشوری نشاط که بین دانشگاه های فنی و حرفه ای کل کشور برگزار شد ، رتبه اول و در مهرمال عظیمیه (سرای هنر )اکران شد . محتوای این فیلم در مورد مادری است که با صبر و ایثار و از خودگذشتگی در کنار همسر جانباز و مادرشوهری که آلزایمر داشت با سختی های فراوان زندگی می کرد.»

خدابنده بیان کرد : «در سال گذشته به عنوان جوان موفق محمدشهر انتخاب شدم و درجشنواره ایران قوی تولید محتوای منطقه ای بخش طراحی پوستر و جشنواره ابوذر برگزیده شده و همچنین درجشنواره رویش کشوری که بین دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور برگزارشد درحوزه فیلم کوتاه با فیلم بزرگ مرد با موضوع مکتب سلیمانی که در زورخانه ی کرج فیلمبرداری شده بود ، توانستم رتبه کسب کنم.»

وی همچنین اضافه کرد : «در طول سه ماه گذشته به طور کلی دردو جشنواره کشوری و سه جشنواره استانی و شهری توانستم رتبه برگزیده کسب کنم و در سال جدید هم درحال ساخت دو مستند و دو فیلم داستانی هستم.»

این فیلم ساز جوان در ادامه عنوان کرد: : « علاقه به امدادگری باعث شد که این فعالیت را به صورت داوطلبانه از خانه هلال محمدشهر شروع کنم تا به الان که نجاتگر درجه ۳ هلال احمر استان البرز هستم ودر پایگاه های بین شهری هم شیفت می دهیم و دوسال متوالی هم دبیر کانون هلال احمر دانشگاه شهید بهشتی کرج بودم و همچنین انجمن رشته مکانیک ،معاونت فرهنگی بسیج دانشجویی از جمله مسئولیت هایی بودند که بر عهده داشتم . در عرصه جهادی کاروان های سلامت و چندین پک و توزیع غذای گرم به نقاط محروم استان را داشته ایم که همین باعث شد بهترین پایگاه بسیج استان شویم و در شورای جوانان محمدشهر نیز اولین جوانی بودم که به این تشکل ورود پیدا کرد و نایب رئیس ، روابط عمومی ، رسانه و آموزش مسئولیت هایی هستند که در تشکل جوانان داشتم . علاوه بر آن در عرصه ورزش همگانی مسئول رسانه غرب استان نیز هستم و رتبه سوم و چهارم در مسابقات بین استان های تهران ،کرج و مسابقات کشوری را کسب کردم.

دانش آموزخبرنگار: آیلار فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار