رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور:

امامان جمعه مصمم به نقش‌آفرینی در آموزش و پرورش هستند

تهران (پانا) - رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به مصمم بودن امامان جمعه برای نقش‌آفرینی در آموزش و پروش گفت باتوجه به اینکه بسیاری از آن‌ها رئیس شورای فرهنگ عمومی استان یا شهر خود نیز هستند، درخواست می‌شود به این موضوع اهتمام داشته باشند و همچنین با آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان ارتباط بیشتری برقرار کنند.

کد مطلب: ۱۳۴۱۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
امامان جمعه مصمم به نقش‌آفرینی در آموزش و پرورش هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین حاج‌علی اکبری در بیست‌نهمین اجلاس سراسری نماز اظهار کرد: ما در مجموعه جمهوری اسلامی ایران باید نگاه خود را نسبت به نماز عوض کنیم، برخی از عرصه‌هایی که در حوزه نماز به طور روزمره با آن‌ روبرو هستیم باعث عادی شدن آن شده که در کمیت و کیفیت نماز تأثیر گذاشته است.

وی با بیان اینکه نماز باید در یک افق فرا راهبردی در همه جا دیده شود، گفت: رویکردی که در این اجلاس مطرح شده الهام‌بخش همین موضوع است و در حال عمق‌بخشی به نماز است. نشانه نماز باید در تمام‌ حوزه‌های کشور به صورت برجسته دیده شود و این امر قرآن است.

علی اکبری در ادامه با ارائه پیشنهادی برای اجلاس سال آینده نماز گفت: ستاد اقامه نماز سال آینده وارد سی‌امین دوره اجلاس خواهد شد و به نظر می‌رسد، باید به شکل متفاوتی برگزار شود. به نظرم می‌توان کارگروه‌هایی برپایه شعار این دوره یعنی مدرسه، دانشگاه، خانواده و رسانه شکل داد. در اصل‌ می‌توان راه جدی در این‌ مسیر از همین حالا آغاز کرد و به جای مقاله‌نویسی، کارهای مفهومی و عمیق تر انجام داد. همچنین کارگروه نظارت و ‌ارزیابی هم می‌توان برای دوره بعد تشکیل داد تا ماحصل کار کارگروه‌هایی که عرض کردم را بررسی کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: در پیام امروز رهبر معظم انقلاب در کنار تاکید بر نماز، به موضوع مسجد هم با نگاهی تیزبینانه‌ اشاره شده بود. ما در زمینه کالبد مسجد در حال حاضر در شهرهای جدیدی که ساخته شده یا در دستور کار ساخت است اصلا وضعیت قابل قبول نداریم و هیچ نسبتی بین شهرهای ساخته شده و شهرهایی که در یک کشور اسلامی باید باشد را وجود ندارد و محوریت خانه خدا اصلا دیده نشده است.

وی افزود: وضعیت مساجد بین راهی افتضاح است و وزارتخانه‌های مربوطه در این خصوص باید پاسخگو باشند.

حاج علی اکبری تصریح کرد: کار ما کیفی‌سازی در محور نماز و شکوفایی نمازهای جمعه است. یک بخش دیگر هم‌ مربوط به خود برگزاری نماز جمعه است که تمامی دستگاه‌های برگزارکننده برگزاری خوب این مهم را باید وظیفه خود بدانند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور ادامه داد: از نمایندگان ولی‌فقیه و امامان جمعه که کار راهبری نماز جمعه را انجام می‌دهند خواسته‌ایم به آبادانی مساجد منطقه خود اهتمام داشته باشند. در این راستا شاهد گزارش‌های شفاف نیستیم و امید است در سال آینده یک گزارش کامل از وضعیت مساجد را بیان و پیشنهادات را دریافت کنیم.

حاج علی اکبری در پایان با اشاره به مصمم بودن امامان جمعه برای نقش‌آفرینی در آموزش و پروش اظهار داشت: باتوجه به اینکه بسیاری از آن ها رییس شورای فرهنگ عمومی استان یا شهر خود نیز هستند خواستاریم به این موضوع اهتمام داشته باشند و همچنین با آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان ارتباط بیشتری برقرار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار