امام جمعه قزوین:

توطئه دشمن برای تجزیه ایران تفرقه انداختن بین اقوام و اقشار ملت بزرگ ایران بود

قزوین (پانا) - امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه قزوین گفت رمز پیروزی در ۲۲ بهمن وحدت و همبستگی اقشار و اقوام بود، موضوعی که دشمنان در ماجراهای اخیر آن‌را نشانه گرفتند و تلاش داشتند تا انسجام اقوام ایرانی از جمله فارس، ترک، کرد، بلوچ و لر را در هم بشکنند.

کد مطلب: ۱۳۴۳۹۳۴
لینک کوتاه کپی شد
توطئه دشمن برای تجزیه ایران تفرقه انداختن بین اقوام و اقشار ملت بزرگ ایران بود

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد، اظهار کرد: یکدیگر را سفارش به خوبی، محبت و دوستی می‌کنیم، نسبت به یکدیگر مهربانی و برادری را نشان دهیم، باید در هر شرایطی هوای یکدیگر را داشته باشیم؛ خانواده‌ها، فرزندان، همسران، همسایه‌ها، قوم و خویش، همه باید هوای یکدیگر را برای رضای خدا داشته باشیم؛ وحدت، برادری و انسجام را مدنظر قرار دهیم تا به تقوای الهی عمل کرده باشیم.

وی ادامه داد: میلاد مولی‌الموحدین امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابیطالب (ع) را خدمت عاشقان آن حضرت تبریک عرض می‌کنیم، برکت دیگری که می‌توان با وجود امیرالمؤمنین (ع) مطرح کرد، رسول گرامی اسلام (ص) است که استاد امیرالمؤمنین (ع) بودند.

امام جمعه قزوین عنوان کرد: قرآن کریم برکتی است که همسان امیرالمؤمنین (ع) است، این میلاد بابرکت و توأم با سعادت و عظمت را خدمت شیعیان آن حضرت و همه مسلمانان جهان و مستضعفان عالم که امیرالمؤمنین (ع) به فریادشان رسید تبریک عرض می‌کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: امیرالمؤمنین (ع) در نهج‌البلاغه تعریفی از خودشان داشته‌اند، یعنی به ما کمک می‌کنند که ایشان را بفهمیم، آن حضرت در این تعریف فرموده‌اند من کوهی هستم که آنقدر باعظمت است که از دامنه آن سیل جریان دارد.

امام جمعه قزوین در ادامه با تبریک دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی،گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند ۲۲ بهمن باید در طول زندگی سرمشق ما باشد و بدست نسل های آینده حفظ شود.

آیت الله عابدینی گفت: ۲۲ بهمن روز غلبه ایمان بر کفر بود و همه ما مسوول هستیم تا این روز را بزرگ بشماریم و عظمت آن را نگه داریم چرا که خداوند در این روز بر ملت ما منت گذاشت و مزد یکپارچگی آنان علیه طاغوت را داد.

خطیب نماز جمعه قزوین گفت: رمز پیروزی ما در ۲۲ بهمن وحدت و همبستگی اقشار و اقوام بود، موضوعی که دشمنان در ماجراهای اخیر آنرا نشانه گرفتند و تلاش داشتند تا انسجام اقوام ایرانی از جمله فارس، ترک، کرد، بلوچ و لر را در هم بشکنند.

خطیب نماز جمعه قزوین در ادامه با اشاره به ایام اعتکاف ماه رجب،گفت: اعتکاف، نماز جمعه و حج در یک ردیف قرار دارند و از جنس یکدیگر هستند که ما در آنها به دنبال تقوا هستیم، بنابراین باید به هر سه آنها توجه جدی و لازم داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار