معاون وزیرآموزش و پرورش:

ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو و وزارت آموزش و پرورش برای رفع مشکلات اساسی تجمیع می‌شود

تهران (پانا) - جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد تجاری ماکو با حضور رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش، ‌امام جمعه ماکو، امام جمعه شهرستان پلدشت، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و معاون فرهنگی اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۴۱۷۰۰
لینک کوتاه کپی شد
ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو و وزارت آموزش و پرورش برای رفع مشکلات اساسی تجمیع می‌شود

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و به نقل از پایگاه خبری منطقه آزاد ماکو، احمد محمودزاده، معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در نشست شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو گفت: ظرفیت‌های منطقه و وزارتخانه برای رفع مشکلات اساسی در بستر شوراهای آموزش و پرورش تجمیع می‌شود و هدف از سفر به منطقه، تدوین نقشه راه مشترک بین منطقه آزاد و وزارتخانه برای ارتقای نظام آموزش است.

محمودزاده افزود: هدف و فلسفه ایجاد مناطق آزاد، اقتصادی و تجاری است ولی اگر به تاریخ نگاه کنیم به نوعی در بیان و سخنان مسئولان تراز اول کشوری به وفور می‌شنویم که تحقق عدالت و پیشرفت اقتصادی بدون نقش‌آفرینی فرهنگی امکانپذیر نیست.

وی رشد جایگاه اقتصادی کشور را نیازمند نقش‌آفرینی فرهنگ توصیف کرد و افزود: هر توسعه‌ای بدون فرهنگ معیوب است لذا تقویت مناطق آزاد با پرداختن به مساله تعلیم و تربیت امکانپذیر است.

محمودزاده بیان داشت:‌ درعصر صنعتی و فراصنعتی، آموزش و پرورش مهمترین منبع تامین نیروی انسانی است به طوری که همگان واقفند بزرگترین سرمایه کشور، نیروی انسانی است.

وی ادامه داد: نیروی انسانی، محصول آموزش و پرورش است و آینده کشور در کلاس‌های درس دانش‌آموزان و معلمان طراحی می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود گفت:‌نظام مقدس جمهوری اسلامی، دستاوردهای عظیمی در حوزه‌های زیرساختی و فرهنگی و تربیتی داشته و همین باعث تشدید دشمنی دشمنان انقلاب می‌شود.

محمودزاده گفت:‌شوراهای آموزش و پرورش نهاد قدرتمند و تصمیم‌گیر در سطح بومی، محلی و بستر ورود به مسائل آموزشی با استفاده از خرد جمعی است.

وی از مشارکت ۸ هزار میلیاردی خیرین در احداث مدرسه خبرداد و گفت: ۴۰ هزار خیر در ایجاد زیرساخت‌ها و نوسازی و تجهیز مدارس نقش ایفا کرده‌اند.

معاون وزیر آموزش و پرورش خواستار پررنگ شدن نقش خیرین، واقفان، گروه‌های جهادی و مردمی شد و اظهار کرد: در دسترس‌ترین موضوع مردمی‌سازی نظام حکمرانی آموزش و پرورش، همین شوراهای آموزش و پرورش است.

معاون وزیر آموزش و پرورش در بدو ورود به استان آذربایجان غربی (شهرستان ماکو) در گلزار شهدای این منطقه حضور یافت و با اهدای گل و قرائت فاتحه، یاد و خاطره جانفشانی شهدا را گرامی داشت.

محمودزاده در گلزار شهدا با تأکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت باید برای دانش‌آموزان تبیین شود، اظهار کرد: آموزش و پرورش با تقدیم 36 هزار شهید دانش‌آموز و 5 هزار شهید معلم، مدرسه بزرگی به نام ایثار و شهادت دارد که اهمیت تبیین فرهنگ ایثار و شهادت را بیش از پیش می‌کند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه بزرگترین سرمایه در بیانیه گام دوم انقلاب، سرمایه انسانی است که در کلاس‌های درس ترییت می‌شوند، تصریح کرد: وزارت آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در بصیرت‌افزایی و انتقال مفاهیمی مانند ایثار و شهادت به نسل امروز دارد و در این خصوص برنامه‌های متعددی نیز پیش‌بینی و اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه با جهاد تبیین و افزایش آگاهی دانش‌آموزان می‌توان با دشمن مقابله کرد، اضافه کرد: دشمن طی سالیان، اقدامات خصمانه بسیاری علیه انقلاب اسلامی انجام داده است و نسل جوان و دانش‌آموزان با الگو گرفتن از شهدای سرافراز انقلاب اسلامی باید آگاهی خود را در این حیطه‌ها افزایش دهند.

معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش در این سفر علاوه بر شرکت در شورای آموزش و پرورش منطقه ازاد تجاری ماکو از وضعیت مدارس این منطقه بازدید خواهد کرد و با معلمان و دانش‌آموزان به گفت‌وگو می‌نشیند.

بازدید رئیس سازمان از مدارس مناطق آزاد تجاری با رصد شاخص‌هایی همچون اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مهندسی کیفیت در مدارس به ویژه فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی و تربیتی، بررسی وضعیت فضاهای آموزشی و مدیریت نیروی انسانی صورت می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار