مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان:

ریشه‌کنی بی‌سوادی در دارالمرحمۀ سمنان، نیازمند عزم همگانی است

شوراهای آموزش و پرورش، نهادی جهت مشارکت مردم و مسئولان در فرآیند تعلیم و تربیت

سمنان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان آماری از میزان باسوادی جامعه در قبل از انقلاب و اکنون، نعمت سواد و بهره‌مندی زنان و مردان کشور از نعمت سواد را از دست‌آوردها و برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود استان سمنان 7 شهید را در جمع 179 شهید نهضت سوادی آموزی تقدیم انقلاب کرده که به نسبت جمعیت بالاترین جایگاه کشور را دارد.

کد مطلب: ۱۳۴۱۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
ریشه‌کنی بی‌سوادی در دارالمرحمۀ سمنان، نیازمند عزم همگانی است

عادل خالقی، در حاشیه تبیین و تشریح 2 موضوع پیرامون نهضت سوادآموزی و شوراهای آموزش و پرورش، با بیان آماری از میزان باسوادی جامعه در قبل از انقلاب و اکنون، نعمت سواد و بهره‌مندی زنان و مردان کشور از نعمت سواد را از دست‌آوردها و برکات انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: استان سمنان 7 شهید را در جمع 179 شهید نهضت سوادی آموزی تقدیم انقلاب کرده که به نسبت جمعیت بالاترین جایگاه کشور را دارد. به همین دلیل کنگرۀ ملی شهدای سوادآموزی کشور به میزبانی آموزش و پرورش استان و باحضور دکتر نوری، وزیر آموزش و پرورش در 5 دی ماه برگزار شد که این موضوع نیز از مصوبات شورای آموزش و پرورش بود و به شایستگی و شکوهمندی اجرا شد.

وی همچنین با اشاره به آماری از میزان باسوادی و تحصیل دختران و زنان کشور اظهار کرد: علی رغم تبلیغات منفی دشمنان، عزت، ارزش و جایگاهی که دین مبین اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی برای زنان قائل است؛ در هیچ یک از ادیان و مذاهب و نظام ها دیده نمی شود. استان سمنان نیز در زمینه باسوادی افراد 10 تا 49 سال با آمار 97 درصد در صدر استان های کشور قرار دارد و تا تحقق و پوشش کامل سواد و باسوادی افرادِ هدف، فاصله اندکی باقی است که قطعا با همراهی و حمایت آحاد مختلف جامعه، قابل دستیابی است و استان سمنان برای نمونه در کشور می تواند در حوزه ابتدایی (افراد 6 تا 12 سال) بی سوادی کمتر از 1 درصد را به صفر برساند که اتفاق بزرگ و مبارکی خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان همچنین با اشاره به هفته شوراهای آموزش و پرورش (24 تا 30 دی ماه) گفت: قانون تشکیل این شوراها به جهت مردمی سازی نهاد تعلیم و تربیت در سال 72 به تصویب مجلس رسید تا ارگان ها، نهادها، مؤسسات دولتی و غیردولتی برای پیشبرد اهداف مجموعه بزرگ آموزش و پرورش، همراهی و مشارکت داشته باشند؛ چرا که امر خطیر و سنگین تربیت و آموزش خیل عظیمی از دانش آموزان و فرزندان این سرزمین نمی تواند فقط توسط یک نهاد به سرانجام برسد.

خالقی افزود: این شورا در سطح کشور با عنوان شورای عالی آموزش و پرورش به ریاست رییس جمهور تشکیل می شود و به امر قانونگذاری می پردازد. در سطح استان ها نیز شورای آموزش و پرورش به ریاست استاندار و باحضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیران کل و مسئولان نهادهای ذی‌ربط به دبیری مدیرکل آموزش و پرورش تشکیل می شود که علاوه بر بومی سازی مصوبات شورای عالی، باتوجه به نیاز و ضرورت مباحث دیگری را در حوزه فعالیت نهاد تعلیم و تربیت بررسی، تبادل نظر و مصوب می کنند.

وی تصریح کرد: یک نمونه از مصوبات شورای آموزش و پرورش استان که اخیراً محقق شد، ساخت زمین های ورزشی چمن مصنوعی در قالب طرح کشوری شهید سلیمانی بود که با مشارکت تمام دستگاه‌های ذی‌ربط، 11 زمین چمن درون مدرسه ای در طی 2 ماه در استان به بهره برداری رسید که اقدام قابل ملاحظه و درخور توجهی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همچنین به قطعنامۀ ضدایرانی اتحادیه اروپا در قراردادن سپاه پاسداران در لیست گروه های تروریستی اشاره کرد و با محکوم کردن این اقدام نابخردانه، بزدلانه و کودکانه که بی‌گمان از ناآگاهی و عدم شناخت آنان به ایران و ایرانی نشأت می گیرد، تصریح کرد: سپاه یک ارگان ساده نیست و در دل های مردم نفوذ دارد و با چند ورق پاره نمی تواند مانع فعالیت های آن شود و یا خللی در اراده پولادین امت ایجاد کند بلکه ملت را در مقابله و رویارویی با استعمار و استثمار منسجم‌تر و مصمم‌تر خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار