مدیرکل آموزش و پرورش قم:

انقلاب اسلامی جزو گلبول‌های خون مردم شده است

قم (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان قم گفت انقلاب اسلامی و دفاع از آرمان‌های آن جزو گلبول‌های خون مردم شده و هیچگاه دست از آن برنخواهند داشت.

کد مطلب: ۱۳۴۰۶۳۱
لینک کوتاه کپی شد
انقلاب اسلامی جزو گلبول‌های خون مردم شده است

علیرضا رحیمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در مراسم گرامیداشت شهدای بمباران هوایی قم بخصوص 9 شهید عضو گروه سرود و معلم شهید زهرا قضایی که در نمازخانه اداره کل برگزار شد، اظهار کرد: این ایام سالگرد تشییع بیش از 100 شهید بمباران هوایی و حدود 124 شهید عملیات کربلای پنج در قم است.

وی با اشاره به اینکه نام 9 دانش آموز شهید گروه سرود به همراه مربی آنان نیز در زمره شهدای بمباران می درخشد، گفت: از ویژگی های این گروه سرود و گروه های مشابه در آن زمان این بود که زنده اجرا می کردند و الفاظ سرود به دل می نشست.

رحیمی با اشاره به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب عنوان کرد: شعارهای انقلاب اسلامی نظیر فداکاری، ایثار و استقلال طلبی و ...، برگرفته از فطرت پاک انسان هاست، تاریخ انقضا ندارد و در طول تاریخ نیز همواره مورد قبول بشریت خواهد بود.

وی با اشاره به نوع نگاه به مقوله جنگ تحمیلی و دفاع مقدس گفت: از یک سو خلبان شجاع ما که قصد انهدام پل دشمن را داشت، دور می زند تا یک خودروی شخصی از روی پل عبور کند و از سوی دیگر، هواپیمای دشمن سه راه بازار قم را در شلوغ‌ترین ساعت آن مورد حمله قرار می‌دهد و بیش از یکصد انسان بیگناه از جمله دانش آموزان گروه سرود را به خاک و خون می کشد.

مدیرکل آموزش و پرورش قم با اشاره به قساوت دشمن در خلق جنایاتی همچون بمباران مدرسه زینبیه شهر میانه و شهادت 33 دانش آموز و نیز شهادت 50 دانش آموز در مدرسه ای در بهبهان گفت: «جمهوری اسلامی هیچگاه دست به چنین اقداماتی نزده است و این تفاوت رویکردها و نگاه ها و حکومت هاست.

وی افزود: امروز دفاع از انقلاب اسلامی و آرمان های بلند آن همچون ضدیت با استکبار جهانی و رژیم جعلی صهیونیسم، جزو گلبول های خون مردم شده است و چنین انقلابی هیچگاه با دسیسه دشمن از بین نخواهد رفت بلکه انشاالله به دست صاحب اصلی آن حضرت ولی عصر(عج) خواهد رسید.»

رحیمی در پایان بر حضور پرشور در مراسم و محافل گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و احیاء نام و آرمان آنان تاکید کرد.

روز اول بهمن سال 1365، بر اثر حمله هوایی دشمن به سه راه بازار قم حدود یکصد تن از مردم بی‌دفاع از جمله اعضای گروه سرود دانش آموزی به همراه مربی و راننده مینی بوس به شهادت رسیدند؛ معلم شهید زهرا قضایی نیز که از مراسم بزرگداشت معلم شهید علی بیطرفان از شهدای عملیات کربلای پنج، به منزل برمی‌گشت، بر اثر بمباران هوایی به فیض شهادت نائل شد.

خبرنگار: ابوالفضل بمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار