برای کمک به اقشار محروم صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به اقشار محروم در تبریز

تبریز(پانا) - تفاهم‌نامه ارائه خدمات دندانپزشکی رایگان مابین دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اداره کل بهزیستی آذربایجان شرقی، جمعیت خیریه نوبر، موسسه خیریه صفامهر و کانون سلامت نمایندگی آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی منعقد شد.

کد مطلب: ۱۳۴۰۵۶۲
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم‌نامه ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به اقشار محروم در تبریز

دکتر بهمن نقی پور، رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جلسه امضای این تفاهم نامه، اظهار کرد: خدمات دندانپزشکی یکی از چالش‌های بزرگ سلامت برای مردم بوده و افراد بسیاری هستند که به خاطر هزینه‌های بالا و عدم تمکن مالی نمی‌توانند به آن خدمات دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به مشکلات تامین هزینه‌های درمانی توسط سازمان‌های بیمه‌ای، گفت: باید به افراد طبقات محروم جامعه که توانمندی مالی برای تامین سلامت دهان و دندان خود ندارند، کمک کنیم و برای این امر نمی‌توان منتظر بود که خدمات دندانپزشکی تحت پوشش بیمه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: امضای این تفاهم نامه‌های همکاری برای ارائه خدمات رایگان درمانی با هدف گسترش خدمت رسانی به مناطق محروم تبریز انجام می‌گیرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه، اظهار کرد: امضای این تفاهم نامه، آغاز یک راه بسیار مهم بوده و در این راستا قدردان زحمات کار دانشکده دندانپزشکی برای خدمت رسانی به افراد دارای معلولیت استان هستیم.

فرگل صحاف، افزود: تعداد ۸۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعیت استان دارای معلولیت بوده که ۳۵ هزار نفر از آن‌ها در تبریز سکونت دارند.

وی تاکید کرد: این تفاهم نامه در اداره کل بهزیستی استان با اولویت افراد دارای معلولیت ذهنی اجرا می‌شود.

دکتر احمد بهروزیان، رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز با اشاره به لزوم ارائه خدمات دندانپزشکی به افراد ناتوان جامعه، افزود: دانشکده دندانپزشکی کمترین هزینه را برای ارائه خدمات سلامت دهان و دندان به مردم دریافت می‌کند و اگر خانواده‌ای توانایی مالی برای دریافت خدمات از این دانشکده را نداشته باشد از هیچ مرجع دیگری نمی‌تواند خدمات دندانپزشکی دریافت کند.

وی افزود: این موضوع به عنوان دغدغه‌ای برای ما بوده و بر این اساس در جهت کمک به قشر محروم که از دریافت خدمات دندانپزشکی بی بهره هستند اقدام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اجرای این تفاهم نامه جزو اهداف اصلی دانشکده دندانپزشکی بوده و برای این امر، مطالعات کارشناسی انجام گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار