درخواست وزیر آموزش و پرورش از رییس‌جمهوری؛

مدرسه باید آخرین مکان برای تعطیلی در زمان‌های مختلف باشد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از رئیس جمهور درخواست شده تا فکری برای تعطیلی مدارس شود، گفت اکنون در بخش‌های مختلف و در صورت بروز هر اتفاقی تعطیلی مدارس اولین اقدام است و این در صورتی است که مدرسه باید آخرین مکان برای تعطیلی باشد.

کد مطلب: ۱۳۴۰۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه باید آخرین مکان برای تعطیلی در زمان‌های مختلف باشد

یوسف نوری در حاشیه دیدار با وزیر آموزش نیکاراگوئه در رابطه با جبران افت تحصیلی دانش‌آموزان به دلیل تعطیلی‌های مکرر اظهار کرد: عواملی به مدت زمان آموزش لطمه بسیاری وارد کرد از تعطیلی مدارس در دوران کرونا که ۲۶ ماه بود اما از نظر ما سه سال تحصیلی را در بر می‌گرفت و پس از آن نیز از ابتدای سال تحصیلی با تعطیلی‌ها بسیار و بی‌سابقه‌ای مواجه بودیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه از رئیس جمهور خواهش شده تا فکری برای تعطیلی مدارس شود، گفت: اکنون در بخش‌های مختلف و در صورت بروز هر اتفاقی تعطیلی مدارس اولین اقدام است و این در صورتی است که مدرسه باید آخرین مکان برای تعطیلی باشد. به ما می‌گویند هوا آلوده است و بچه‌ها اذیت می‌شوند و بحث سلامت دانش آموزان که مطرح می‌شود ما متوقف می‌شویم.

وی درباره برنامه‌های جبرانی برای عقب‌ماندگی تحصیلی مدارس عنوان کرد: چند پیشنهاد در این خصوص ارائه شده از جمله برگزاری کلاس جبرانی در روزهای پنجشنبه‌، افزایش سال تحصیلی و ادامه دادن زمان تحصیل و برگزاری کلاس‌های جبرانی در تابستان که البته هنوز حق الزحمه سال گذشته پرداخت نشده است، در صورتیکه این مورد در ستاد کرونا مصوب شده بود.

نوری افزود: موارد ذکر شده جزو بسته‌هایی است که باید اجرا کنیم تا دانش آموزان از آن ساعات آموزشی که در برنامه درسی ملی برایشان پیش بینی شده است جا نمانند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره برگزاری امتحانات گفت: اکنون نوبت دوم(نیمسال تحصیلی دوم) شروع شده است و امتحانات هم باید در مابین همین نوبت برگزار شود و اطلاعیه‌ای نیز در این باره صادر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار