مبین محمدپور*

دفترچه‌های کنکور یخ زدند

تبریز( پانا) - درست است که به عنوان مردم ایران در مصرف بهینه گاز کمی بی دقت هستیم ولی در هنگام مصرف بهینه نیز تصمیمات درست نمی‌گیریم و آینده‌سازان کشورمان را در محیط هایی سرد و بی‌روح، همراه با کلاه و کاپشن وادار به آزمون دادن می‌کنیم.

کد مطلب: ۱۳۴۰۱۷۰
لینک کوتاه کپی شد
دفترچه‌های کنکور یخ زدند

با قرار گرفتن در اوج زمستان و سرمای شدید، امسال بیش از گذشته درگیر زمستان شده ایم و به لطف عدم استفاده از ذخیره ساز گاز در تابستان، امروز زمستان سخت اروپا در ایران شاهد هستیم.

از چند روز پیش نیز تصمیماتی مبنی بر مصرف بهینه و کاهش مصرف در سطح کشور و آذربایجان شرقی اتخاذ شده است که در هفته های گذشته شاهد تعطیلی و از ۲ روز قبل شاهد قطع گاز CNG از جایگاه های سوخت بوده ایم که همگی تصمیمات زود بازده اما مشکل آور هستند. چنانچه در این تصمیمات علی الخصوص تصمیم قطع گاز CNG، نه تاکسیرانی برای تاکسی ها، چاره ای اندیشیده و نه تاکسی ها برای مردم!!!

تصمیم یا تهدید؟ مسئله این است

امروز نیز در برگزاری نوبت اول کنکور ۱۴۰۲، شاهد سالن ها و کلاس های سرد بودیم. با نظرسنجی های انجام شده از سطح استان نیز دریافتیم که اکثر داوطلبان با شال و کلاه به رقابت پرداخته اند که این نشانگر تصمیمی نادرست در سطح کشور است و‌ درست در روزی که باید انرژی را به این محیط ها متمرکز کنیم، مصرف بهینه را از آخرین محیطی که لازم است، شروع می کنیم.

امروز شاهد این بودیم که دستان برخی دانش آموزان از شدت سرما در صبح حتی برای ورق زدن دفترچه سوالات و علامت زدن در پاسخ نامه، باز نمی شد. حال قضاوت با شماست که آیا تصمیماتی در این باره اتخاذ شده یا هر دانشگاه به صورت مستقل عمل می کرد؟

آگاه سازی و آموزش همگانی مهم است

امروزه در جوامع پیشرفته، پیش از تصمیم گیری برای چنین مواقعی، سعی می کنند تا با آموزش همگانی و آگاه سازی اقشار مختلف جامعه، آنها را به مصرف بهینه دعوت می کنند ولی ما هر آنچه که خود دوست داریم را بر دیگران تحمیل می کنیم.

بیایید به خودمان و آیندگان، آگاه سازی و آموزش را به عنوان آرمانی نوین در جامعه ای همه جانبه به یادگار بگذاریم و این امر امکانپذیر نیست مگر با شروع تصمیمات جدی و درست.

بیایید مصرف بهینه را به عنوان ملت غیور ایران، در جامعه نهادینه کنیم.

*دانش‌آموز خبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار