قاسم احمدی لاشکی در جمع فرهنگیان زرین دشت:

همه باید پای کار آموزش و پرورش باشند تا کشور موفق شود

تهران (پانا) - معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، همه دستگاه‌ها موظف هستند در خدمت آموزش و پرورش باشند.

کد مطلب: ۱۳۴۰۰۸۵
لینک کوتاه کپی شد
همه باید پای کار آموزش و پرورش باشند تا کشور موفق شود

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، قاسم احمدی لاشکی در پایان سفر یک روزه خود به شهرستانهای داراب و زرین دشت استان فارس در جمع فرهنگیان شهرستان زرین دشت اظهار داشت: اعتماد مردم به مسوولین فقط با عمل به وعده‌هایی که انها به مردم می‌دهند افزایش خواهد یافت.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: در همه کشورهای پیشرفته مساله آموزش و پرورش اولویت اول همه دولت‌های انها است.

احمدی لاشکی گفت: همه باید پای کار آموزش و پرورش باشند تا کشور موفق شود.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، همه دستگاهها موظف هستند در خدمت آموزش و پرورش باشند.

احمدی لاشکی بیان داشت: سال گذشته سیزده درصد از بودجه عمومی کشور متعلق به آموزش و پرورش بود که بیش از ۹۷ درصد آن صرف حقوق پرسنلی می‌شود و چیزی برای امورات فرهنگی و تربیتی باقی نمی‌ماند.

وی تصریح کرد: کرونا ثابت کرد اگر آموزش و پرورش نباشد جامعه دچار بحران می شود و حتی نهاد خانواده نیز نتوانست نقش تربیتی خود را به تنهایی ایفا کند که آسیب های آن را در این ایام شاهد هستیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: نباید جایگاه معلم در جامعه متزلزل شود و سطح دغدغه های او را به مسایل مالی کاهش داد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در گزینش معلمان باید به آموزش و پرورش زمان و اختیار کافی داده شود تا با بررسی‌های همه‌جانبه بتوان بهترین‌ها را جذب این سیستم کرد.

او ‌به موفقیت‌های اخیر دانش آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی اشاره کرد و گفت: این موفقیت‌ها باعث شد دشمن عصبانی و تلاش کند ارامش و امنیت جامعه را به خطر بیاندازد.

احمدی لاشکی گفت: این موفقیت‌ها مرهون زحمات همین معلمان است که متاسفانه اگر جایی کم کاری کنند سریعا همه معترض می‌شوند سوال این است چرا در مورد موفقیت‌های همین معلمان این حساس وجود ندارد؟

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: ما معتقدیم بهترین‌ها باید معلم شوند تا نظام تعلیم و تربیت ما ارتقا یابد.

احمدی لاشکی عنوان کرد: مساله رتبه‌بندی معلمان یک قطعه کوچک از این پازل بزرگ است و باید همچنان با دقت به این مساله توجه شود و باید توجه کرد موضوع معیشت معلم به این مساله گره نخورد و درجای خودش و از ظرفیت‌های قانونی مخصوص به خود تامین شود.

احمدی لاشکی گفت: در رتبه‌بندی، مساله شایستگی‌های عمومی، تخصصی، حرفه‌ای و سوابق و تجربه معلمی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت که بر این اساس معلمان، رتبه‌بندی خواهند شد و طبیعتا همه یکسان نخواهند بود و معلمانی که دارای فعالیت باکیفیت در این شاخص‌ها هستند در رتبه‌های بالاتر قرار خواهند گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار