در گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی مطرح شد:

لزوم کیفیت‌بخشی فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

تبریز (پانا) - روسای ادارات اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی، ضمن تشریح فعالیت‌های هر اداره، بر لزوم همکاری همه‌جانبه معاونین پرورشی با آموزش و پرورش استان تاکید کرده و کیفیت‌بخشی بر فعالیت‌های پرورشی را لازمه تربیت دانش‌آموزان عنوان کردند.

کد مطلب: ۱۳۳۹۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
لزوم کیفیت‌بخشی فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی

جهانبخش غلامی، رییس اداره امور تربیتی، مشاوره و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در ابتدای گردهمایی معاونین پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی اظهار کرد: اجرای طرح یاریگران زندگی و نظام مراقبت های اجتماعی دانش آموزان (طرح نماد) در واحدهای آموزشی، از اولویت های کاری اداره مشاوره، امور تربیتی و مراقبت آسیب های اجتماعی است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت جشنواره نوجوان سالم، بیان کرد: شناسایی دانش آموزان مستعد در هدایت تحصیلی، بر توزیع متوازن و توسعه نیروی انسانی جامعه و ایجاد انگیزه، کمک شایانی می کند و می توان گفت که شرکت در جشنواره نوجوان سالم در واقع نهضت پیشگیری از آسیب های اجتماعی و رفتارهای پرخطر است.

شایان ذکر است که جشنواره نوجوان سالم با هدفی تدوین شده است که می تواند موجب گسترش نهضت فرهنگی پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح مدارس، جامعه و در بین کودکان و نوجوانان شود و ترویج شیوه های زندگی سالم، پیشگیری از رفتارهای پرخطر و ارتقاء بهداشت روان از جمله موضوعات جشنواره هستند و از محورهای این جشنواره می توان به پیشگیری از گرایش به دخانیات و مصرف مواد مخدر، پیشگیری از گرایش به خشونت و پیشگیری از گرایش به بزهکاری اشاره کرد.

مسابقات فرهنگی و هنری در قالب جشنواره فردا، جشنواره دانایی و توانایی به‌زودی اجرا خواهد شد

یعقوب فنائی، رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این گردهمایی ضمن تشریح فعالیت های این اداره گفت: در بحث پرسش مهر ریاست جمهوری که دانش آموزان استقبال خوبی کردند استان آذربایجان شرقی موفق به کسب رتبه دوم کشوری شد و در رابطه با اردوی راهیان نور که در شمال‌غرب کشور برگزار شد از استان آذربایجان شرقی ۱۰ هزار نفر برگزار شد و در اواخر بهمن ماه نیز اردوی جنوب با ظرفیت ۱۰۰۰ نفری برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: جشنواره تئاتر درسی در دوره تحصیلی ابتدایی (پایه های پنجم و ششم) با مشارکت ۴ نفر از دانش آموزان و یک آموزگار با انتخاب موضوع از کتب درسی و تدوین نمایشنامه اجرا می‌شود و پویش کتابخوانی هم به همین صورت با مطالعه ۱۵ کتاب جذاب در سطح مدارس برگزار خواهد شد.

فنائی ضمن اشاره به مسابقات فرهنگی و هنری اظهار کرد: این مسابقات در قالب جشنواره فردا و جشنواره دانایی و توانایی بزودی تدوین و اجرا خواهد شد.

رئیس اداره فرهنگی و هنری اداره کل آموزش و پرورش اذعان کرد: کرسی های آزاداندیشی با موضوعات روز و نیاز مخاطب با مشارکت اساتید حوزه، دانشگاه و افراد متخصص در حوزه های مختلف به ویژه در دهه فجر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب که با مشارکت انتشارات مدرسه در بهمن ماه سال جاری در سطح استان برگزار خواهد شد و این نمایش با هدف ارتقای سرانه مطالعه کتاب در مدارس برگزار خواهد شد.

برگزاری برنامه های متنوع در سال جاری توسط اداره قرآن، عترت و نماز دانش آموزی آموزش و پرورش آذربایجان شرقی

همچنین در ادامه این گردهمایی نیز محمد صادق زاده، رییس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در ادامه جلسه ضمن اشاره به برنامه های اجرایی توسط این اداره در سال جاری، اظهار کرد: از برنامه های این اداره می توان به برگزاری ۴۰ اجلاس منطقه ای نماز در بهمن ماه با رویکرد تجلیل از فعالان و خادمان نماز، جشن تکلیف پسران(۸ تا ۱۲ بهمن ماه ) در سراسر استان اشاره کرد.

وی همچنین از برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان در ماه های بهمن و اسفند خبر داده و گفت: امیدواریم تا مانند سال های گذشته نیز این مسابقات با شور و شوق بسیار برگزار شده و نخبه های قرآنی استان به شکوفایی برسند.

وی افزود: لازم به ذکر است که از دیگر برنامه های این اداره، برگزاری همایش ائمه جمعه-فرمانداران و مدیران آموزش و پرورش در هفته امور تربیتی با محوریت برنامه های همکاری حوزه آموزش و پرورش اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار