سرپرست جمعیت هلال احمر کرج:

طرح ملی دادرس در تمامی مدارس البرز اجرا می‌شود

کرج (پانا) - سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان کرج عنوان کرد در تمامی مدارس استان البرز طرح ملی دادرس اجرا می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۳۹۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح ملی دادرس در تمامی مدارس البرز اجرا می‌شود

محمدرضا بهجت آبادی، سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان کرج در نشست تبیین و تشریح اجرای طرح ملی دادرس بیان کرد: حادثه خیز بودن کشور و همچنین لزوم آمادگی در برابر حوادث که مستلزم آموزش است، از ١١ سال پیش در سطح کل کشور؛ طی تفاهم نامه ای بین جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش در خصوص تشکیل تیم های دانش آموزی بعنوان "طرح ملی دادرس" یعنی دانش آموز آماده در روزهای سخت منعقد شد.

وی افزود: در این طرح دانش آموزان با فراگیری اقدامات امدادی ضروری در حوادث و سوانح و با هماهنگی آموزش و پرورش تیم های ۱۵ نفره را در مدارس تشکیل می دهند و آموزش های تئوری و عملی را توسط مربیان فرا می گیرند و با انجام رقابت های شهرستانی وارد مرحله استانی می شوند.

سرپرست جمعیت هلال احمر شهرستان کرج، در خصوص آمادگی اجرای طرح دادرس در سطح شهرستان گفت: با عنایت به اختصاص سهمیه اجرای آموزش ها در ۵۳ مدرسه این شهرستان و در نواحی یک، سه و چهار آموزش و پرورش دستورالعمل طرح تبیین و اهم موارد اجرای طرح تعیین شد.

بهجت آبادی در پایان اضافه کرد: ثبت نام دانش آموزان در سامانه عضویت، کاربینی و بازدید میدانی دانش آموزان از پایگاه های امدادی و انبارهای اقماری و... از جمله مواردی است که علاوه بر آموزش های تئوری و عملی در مباحث امداد و کمک های اولیه، مخاطرات و آشنایی با جمعیت هلال احمر جهت تکمیل اجرای طرح می بایست با هماهنگی مدارس و جمعیت هلال احمر انجام شود.

دانش آموز خبرنگار: امیررضاخروطی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار