اعلام جزئیات اولین جشنواره دوسالانه فرهنگی رسانه‌ای نیروهای مسلح

تهران (پانا) - نشست خبری نخستین جشنواره دوسالانه فرهنگی رسانه‌ای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران (نما) صبح امروز با حضور امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی رئیس این جشنواره در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۳۹۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
اعلام جزئیات اولین جشنواره دوسالانه فرهنگی رسانه‌ای نیروهای مسلح

امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی در این نشست خبری اظهار کرد: ضرورت دارد آنچه که در مجموعه نیروهای مسلح اجراشده و برای آن خون‌ها ریخته شده است را بتوانیم به طور شایسته به مردم معرفی کنیم و یکی از بهترین راه‌ها هم استفاده از ابزار هنر است. بر این اساس باید بتوانیم از این ابزار به نحو شایسته استفاده کنیم.

وی ادامه داد: قبلاً جشنواره‌های مختلفی را در حوزه‌های ورزشی و فرهنگی و قرآنی داشته‌ایم و اطلاع‌رسانی و تبلیغ آنچه در نیروهای مسلح هست برای حفظ آبادانی کشورمان پیش از این به اطلاع مردم عزیزمان رسیده است اما باید بیشتر از این تلاش شود. به همین خاطر سازمان عقیدتی سیاسی طرح دو سالانه فرهنگی رسانه‌ای را تصویب کردند و به سازمان‌های مختلف تکلیف کردند تا این جشنواره برگزار شود و مهمترین هدف این جشنواره ارتقای کمیت و کیفیت تولیدات هنری در سطح نیروهای مسلح است.

تقی‌خانی اضافه کرد: در پی تحقق این هدف مهم اهداف دیگری چون شناخت ظرفیت‌های موجود در نیروهای مسلح، تقویت تعامل با رسانه‌های جمعی، سنجش وضعیت موجود، ترسیم نقشه راه آینده، همسویی و تعامل بیشتر نیروهای مسلح با رسانه‌ها و مطبوعات، توجه بیشتر به عزت‌آفرینی و نقش‌آفرینی نیروهای مسلح در ارتقای اقتدار نظام و امنیت مرزها، معرفی آثار برگزیده در حوزه‌های مختلف، تقویت فرهنگ استقامت و مقاومت با معرفی الگوهای زنده و شهید برای امروز و نسل جوان نیز محقق خواهد شد.

وی تاکید کرد: همچنین ارتقای توانمندی متولیان امر رسانه، علم به توانمندی‌های موجود در مجموعه نیروهای مسلح از دیگر اهداف مهم این جشنواره است.

به گفته تقی‌خانی در کنار استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌های ملی و خبرگزاری‌ها، این جشنواره توجه جدی به فضای مجازی خواهد داشت. وی گفت: در این جشنواره و در آثار ارسالی شاهد نوآوری‌ها و خلاقیت‌های متعددی بودیم. توجه به موضوع پرچم، میهن و نشان‌ها و ارز‌ش‌های اسلامی و دینی مورد توجه بوده است و کارهای متعددی به دست ما رسیده است تا اقدامات ارزشمند در زمینه امنیت‌آفرینی را بیشتر بازگو کنیم.

امیر سرتیپ دوم شاهین تقی‌خانی اضافه کرد: این جشنواره با سیاست‌گذاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و با همکاری سازمان‌های عقیدتی سیاسی در وزارت دفاع و فراجا و نمایندگی ولی فقیه در مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه محورهای این جشنواره به سه بخش اصلی تقسیم شده است، گفت: این بخش‌ها شامل فیلم، هنرهای دیجیتال و خبر است. جشنواره مراحل مقدماتی را پشت سر گذشته و در مجموع بیش از ۹۰۰ اثر ابتدا ارزیابی شده و سپس ۲۳۲ اثر به جشنواره راه پیدا کرده است که توسط ۱۱ داور خارج از مجموعه نیروهای مسلح ارزیابی شده است.

رئیس جشنواره دوسالانه نما گفت: برنامه‌های اختتامیه جشنواره از شنبه ۱ بهمن و یکشنبه ۲ بهمن در موزه انقلاب اسلامی شامل کارگاه‌هایی آموزشی و اکران فیلم‌ها برگزار خواهد شد.

وی گفت: امیدواریم که محصول این دوسالانه منتج به ارتقای کیفیت و کمیت تولیدات رسانه‌ای نیروهای مسلح و اطلاع بیشتر مردم از امنیت‌آفرینی و عزت آفرینی نیروهای مسلح باشد و بتوانیم گام بلندتری را در افق جشنواره بعدی برداریم.

تقی‌خانی با بیان اینکه جشنواره یک حرکت جدی در راستای جهاد تبیین است و ایمان داریم که باید مردم شریف‌مان را از خدمات نیروهای مسلح در حوزه‌های مختلف آگاه کنیم، گفت: در این جشنواره همچنین از پیشکسوتان عرصه رسانه که سال‌های سال است فعالیت می‌کنند قدردانی خواهد شد.

در ادامه این نشست از سایت جشنواره تحت عنوان نما شامل آثار مختلف جشنواره و پوستر و تندیس این جشنواره رونمایی شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار