کارشناس فرهنگی، هنری و اردویی مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پیشوا:

استفاده حداکثری از ظرفیت دانش‌آموزان در مراسم‌های آموزش و پرورش، دغدغه مسئولین فرهنگی است

پیشوا (پانا) - کارشناس فرهنگی، هنری و اردویی آموزش و پرورش شهرستان پیشوا در حاشیه جشن «آفتاب مهربانی»، بر استفاده حداکثری از ظرفیت دانش‌آموزان و تشکل‌ها جهت برنامه‌ریزی و اجرای مراسم‌های مختلف، تاکید کرد و آن را دغدغه مسئولین فرهنگی دانست.

کد مطلب: ۱۳۳۸۶۷۳
لینک کوتاه کپی شد
استفاده حداکثری از ظرفیت دانش‌آموزان در مراسم‌های آموزش و پرورش، دغدغه مسئولین فرهنگی است

علی عرب‌نعمتی با اشاره به مراسم گرامیداشت ولادت حضرت زهرا(س) و روز مادر که در حرم مطهر جعفربن موسی الکاظم(ع) شهرستان پیشوا برگزار شد، به پانا بیان کرد: «برنامه هایی به این شکل، بهترین بستر برای رشد و شکوفایی استعداد‌های دانش‌آموزان است. در جشن «آفتاب مهربانی» بخشی از برنامه‌ریزی، فضاسازی، مجری برنامه، دکلمه خوان تا مسئولین پذیرایی از دانش‌آموزان بودند و سعی شد تا از ظرفیت های مجموعه‌هایی همچون اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و بسیج دانش‌آموزی حداکثر استفاده را داشته باشیم.»

عرب‌نعمتی در ادامه تصریح کرد: «حوزه پرورشی در اداره آموزش و پرورش وظیفه پشتیبانی و راهبری را بر عهده دارد. اگر بتوانیم آرام آرام برنامه‌ها را تا جای ممکن به دانش‌آموزان بسپاریم می‌توانیم بستری برای رشد اجتماعی و فردی آنها فراهم کنیم. این مهم موضوعی است که مرتب از مدارس شهرستان نیز مطالبه می کنیم تا برنامه‌هایشان را مخصوصا آنهایی که شهرستانی است به دست دانش‌آموزان بسپارند و به آنها اعتماد کنند.»

وی در مورد اعتماد به دانش‌آموزان عنوان کرد: «شاید ابتدا مقاومت و یا ترس از افت کیفیت برنامه وجود داشته باشد؛ اما باید این نکته را پذیرفت که مدرسه بهترین بستر برای این آزمون و خطاها است. اگر یک دانش‌آموز علاقه‌مند به مجری‌گری در مدرسه خودش را محک نزند، کجا می تواند استعدادش را شناسایی کند و پرورش دهد؟ یا دانش آموز نونهالی که در همین جشن روز مادر دکلمه خوانی کرد، اگر امروز اینجا مورد تشویق واقع شود، اگر در مسیر رشد استعدادش قرارش دهیم در آینده یک نویسنده و گوینده خوب خواهیم داشت. ممکن است در بعضی مراسم‌ها خطاهایی هم رخ دهد؛ اما این خطاها با توجه به هدف بزرگی که ما داریم قابل چشم پوشی است.»

عرب‌نعمتی در انتها خاطرنشان کرد: «همانطور که برنامه جشن را مشاهده کردید، عوامل اجرایی برنامه تماما دانش‌آموزان و اعضای تشکل‌های دانش‌آموزی بودند، به یاری خدا به بهترین نحو هم برگزار شد. ما هم در اداره پشتیبانی کردیم و هرجا که لازم بود و نیاز می دیدیم، ورود می کردیم که کمک حالشان باشیم. انشاالله بتوانیم ذیل توجهات حضرت زهرا(س) بستری برای تربیت فاطمی دانش آموزان فراهم کنیم.»

دانش آموز خبرنگار: رضوانه کاوه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار