آموزگار پایه دوم ابتدایی شهرستان پیشوا:

تلفیق هنر با مواد درسی انگیزه دانش‌آموزان را ‌‌برای یادگیری بیشتر می‌کند

پیشوا (پانا) - آموزگار پایه دوم آموزشگاه دخترانه آیت‌الله مشکینی شهرستان پیشوا، به نقش پررنگ معلمان ابتدایی در امور پرورشی و تربیتی اشاره کرد و آموزگاران را الگوی عملی دانش‌آموزان دانست و گفت با کاربرد هنر در آموزش‌ به‌دنبال پرورش دانش‌آموزان هستند.

کد مطلب: ۱۳۳۸۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
تلفیق هنر با مواد درسی انگیزه دانش‌آموزان را ‌‌برای یادگیری بیشتر می‌کند

زهرا رحمانی، آموزگار پایه دوم شهرستان پیشوا در مورد مراجعه اولیا به مدرسه و انتظارات تربیتی‌شان از آموزگاران، در گفت‌وگو با پانا، گفت: «مراجعین بسیاری داشتم که از من انتظار داشتند نکات تربیتی و اخلاقی فرزندانشان را به آنها گوشزد کنم. صراحتا می‌گفتند فرزندشان بیش از آنکه از آنها حرف شنوی داشته باشد از معلمشان دارد که این مسئولیت معلمان را بیشتر می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود در کنار موارد آموزشی همواره دغدغه تربیتی داشته باشم. در دوره دانشجویی مرتب می شنیدیم که استادانمان می‌گفتند "بچه‌ها می‌بینند و یاد‌ می‌گیرند"؛ این دیدن و یادگرفتن بچه‌ها در مسائل تربیتی و پرورشی آنها مشهود است.»

این آموزگار در ادامه تصریح کرد: «سعی دارم با ابزار هنر بچه‌ها را در مسائل مختلف درگیر کنم. در دوران مدرسه مهارت نقاشی را یاد گرفتم و هم اکنون بسیار از آن استفاده می‌کنم. تلفیق هنر با مواد درسی انگیزه بچه‌ها را هم برای یادگیری بیشتر می‌کند. در کنار آن می‌توانم نکات مختلف اخلاقی و تربیتی را به آنها انتقال دهم. در این مسیر از خود اولیا هم کمک می‌گیرم. گاهی اوقات پیشنهاد‌هایی می‌دهند که بسیار به پیشبرد جریان تربیتی کلاس کمک می‌کند.»

رحمانی در مورد همکاری اولیا عنوان کرد: «اولیا برای امور تربیتی و پرورشی علاقه نشان می‌دهند. علاوه بر پیگیری مسائل درسی فرزندانشان معمولا به نکات اخلاقی اشاره دارند و مشورت می‌خواهند. در بسیاری از طرح‌ها و برنامه‌ها تا جایی که زمانشان اجازه بدهد در اجرای برنامه‌ها کمک می‌کنند. در این بین نباید از همکاری کادر مدرسه نیز غافل شد. همراهی مدیر و معاونین مدرسه برای رسیدن به اهداف تعریف شده بسیار حائز اهمیت است که در اغلب مدارس شاهد این تعامل و همکاری هستیم.»

وی با اشاره به جذابیت هنر برای دانش‌آموزان افزود: «برای آموزش حواس پنج‌گانه به بچه‌ها از ساخت پازل نقاشی بهره بردم. بچه‌ها در نقاشی هر کدام بخشی از حواس پنج‌گانه را در اختیار داشتند و رنگ‌آمیزی می‌کردند. در انتها هر جزء نقاشی آنها یک نمای کامل را درست کرد. بچه ها هم لذت می‌بردند و هم برایشان شگفت‌انگیز بود و در انتها کارشان را روی دیوار نصب کردیم.»

آموزگار پایه دوم شهرستان پیشوا، در انتها بیان کرد: «آموزگاران نقش تربیتی جدی دارند؛ دانش‌آموزان می بینند و یاد می‌گیرند. به همین خاطر می‌بایست در کنار آموزش، همواره دغدغه تربیت آنها را داشته باشیم. آموزش بدون پرورش نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت و می‌توان بسیاری از مباحث آموزشی را نیز با رویکرد تربیتی به دانش آموزان ارائه داد.»

خبرنگار: علی عرب‌نعمتی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار