مائده عسگری*

مادر، الهه کرامت

مادر، تندیس محبت و مهر و الهه کرامت است که همه وجود خویش را از چشمه جوشان فیض الهی به یادگار گرفته است.

کد مطلب: ۱۳۳۸۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
مادر، الهه کرامت

بیستم جمادی الثانی سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و گرامیداشت روز مادر فرصت ارزشمندی است تا به وجود بی بدیل مادران این فرشتگان آسمانی به طور ویژه و سفارشی پرداخته شود.

هر چند قلم در وصف مقام مادران ناتوان است، اما از قدیم گفته اند «آب دریا را اگر نتوان کشید هم به قدر تشنگی باید چشید». از این روست که با اعتراف به عجز خود در بیان مقام مادر بخصوص مادرانی که در همه عرصه ها حماسه سازند، چند کلامی ناقص تقدیم می کنیم.

مادر کانون تربیت و محبت خانواده و الهه کرامت و مهربانی است، او با سرانگشتان عطوفت خود همه زندگی را به شایستگی می چرخاند و هر سلیقه و علاقه ای را بدرستی مجاب می کند. آغوش گرم او در همه سختی ها و ناملایمات التیام بخش دردهای عمیقی است که شاید گریبانگیر فرزندان شده باشد. مرکز ثقل همه مهربانی هاست و اوست که حتی اخم ها و ناراحتی هایش، قابل تحمل و درک و برگرفته از مراقبت و نگاه محبت آمیز به فرزندان است.

وقتی بهشت زیر پای مادران است یعنی همه آنچه که بهشتیان از خیر و صلاح و خوبی و صفا و صمیمیت دارند در نعمت وجود مادر نهفته است. مادری که معنویت را از سرچشمه اش گرفته و با دستان پرمهر خود به قلب های فرزندان سرازیر می کند و اینگونه است که از دامان پاک مادر، زنانی بسان شیرمردان و مردانی همچون امام خمینی(ره) به دنیا پای می نهند و در عالم می درخشند.

الهی، در این گیتی عریض و طویل هیچ مادری گرفتار ظلم و بی مهری نباشد و مادران در سرتاسر دنیا همچون نگین انگشتری در کانون خانواده ها بدرخشند و به تاسی از سیده زنان عالم، روشنی بخش وجود خاکی تا رسیدن یار افلاکی باشند.

*دانش آموز خبرنگار و نایب رئیس مجلس دانش آموزی دختران استان قم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار