مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در جمع فرهنگیان:

هدف‌گیری دشمن بر روی جوانان به ویژه دانش‌آموزان است

میاندورود (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بر افتخار معلم بودن تأکید کرد و گفت با وجود مشکلات و کاستی‌ها، معلم بودن و مربی بودن در مدارس این جامعه مسئولیتی توام با ارزش است و خدا را شاکر هستیم که ما را به این مسیر هدایت کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۵۳۶
لینک کوتاه کپی شد
هدف‌گیری دشمن بر روی جوانان به ویژه دانش‌آموزان است

حسین کمالی در همایش رهروان ولایت، اجتماع بزرگ فرهنگیان و دانش‌آموزان استان بیان کرد: یکی از مواردی که لازم است هم توسط معلمان و مربیان و هم مدیران مورد توجه ویژه باشد مسأله‌یابی است و این امر با داشتن نگاه پژوهشی امکان‌پذیر خواهد بود.

کمالی در ادامه گفت: برابر آرای صاحب نظران این حوزه، پرورش و تربیت انسان و تلاش برای شکوفایی استعدادهای نهفته و ارزش‌های اخلاقی و انسانی در وجود نوجوان و جوان، موضوع و مسأله اصلی آموزش و پرورش است و آموزش در گام بعدی قرار دارد و ما هم باید این موضوع را مدنظر داشته باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: فلسفه آفرینش هم همین است که انسان تربیت کند و به رشد و تعالی و کمال برسد و این کار با حضور و هدایت مربی و معلم امکان‌پذیر است.

حسین کمالی پاشاکلایی گفت: نکته‌ای که امروز دختر و پسر ما به آن نیاز دارد «خودشناسی» است و امکانات ما در آموزش و پرورش و سایر دستگاه‌های فرهنگی باید به این سمت و سو باشد که آینده‌سازان از مسیر خودشناسی به خودباوری برسند.

مقام عالی وزارت آموزش و پرورش در مازندران با اشاره به اتفاقاتی که در ماه‌های اخیرافتاد بیان کرد: اگر دختران و پسران دانش‌آموز خود را بشناسند و به خودباوری و عزت نفس برسند، هرگز مسائل اصلی و موضوعات فرهنگی را نادیده نمی‌گیرند و ما به‌عنوان معلم، مربی، مدیر باید این حقایق را به دانش‌آموزان یادآور شویم.

کمالی با اشاره به دوران دفاع مقدس گفت: در همین کشور حدود ۳۰۰ هزار جوان و ۴۰ هزار دانش‌آموز و معلم در کنار هم با دشمن جنگیدند تا کشور از هجوم متجاوزان مصون بماند و این افتخارها باید به نسل امروز منتقل شود.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به عظمت خلقت افزود: خداوند، مرد را به نشانه جلال و قدرت خود آفرید و زن را به نشانه جمال و زیبایی خود آفرید و رعایت حجاب و پوشش نه تنها محدودیت نیست بلکه برای زنان و دختران ما درحقیقت یک فضیلت است.

حسین کمالی پاشاکلایی ادامه داد: مسأله امروز ما این است که دختر و پسر دانش‌آموز باید آگاه باشد از این حقیقت که دشمن در جنگ فرهنگی خود با جوانان و نوجوانان ما شب و روز نمی‌شناسد و هدف‌گیری دشمن به روی جوانان به‌ویژه دانش‌آموزان است و حتی منازل ما، خط مقدم جبهه شده است.

مقام عالی آموزش و پرورش مازندران ادامه داد: من بر این باور هستم اگر ساختار در کلیت خود ضعف‌هایی داشت، یک مدیر و یک مربی می‌تواند در حوزه تحت نفوذ خود موثر باشد مشروط بر این‌که مانند شهید سلیمانی، بخواهیم و جهادی عمل کنیم.

کمالی در پایان از جامعه معلمان و دانش‌آموزان در اتفاقات اخیر دفاع کرد و گفت: باید جوانان خود را برای جنگ‌های پیچیده آینده دشمن آماده کنند و برای رسیدن به این هدف نیز لازم است به سوالات دانش‌آموزان پاسخی قانع‌کننده بدهیم.

خبرنگار: امیرعلی عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار