مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران در جمع مدرس راهبران «طرح شهید همت»:

از روش های تربیتیِ آمرانه و کلیشه‌ای، پرهیز کنید

ساری (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران بر اهمیت توانمندسازی نیروی انسانی در دستگاه تعلیم و تربیت، تأکید کرد و گفت از روش‌های تربیتیِ آمرانه و کلیشه‌ای، پرهیز کنید.

کد مطلب: ۱۳۴۳۷۶۹
لینک کوتاه کپی شد
از روش های تربیتیِ آمرانه و کلیشه‌ای، پرهیز کنید

«حسین کمالی» در جمع راهبران طرح شهید همت و همیار مدارس گفت: معلمان دوره ابتدایی خط‌شکن هستند و در مقابله با جهل و نادانی و پایه‌های فرهنگ و تمدن بشری را تنظیم می‌کنند.

وی همچنین گفت: امروز بسیاری از متخصصان و دلسوزان برنقش برجسته آموزش وپرورش در تربیت و اصلاح امور جامعه تأکید دارند و بر اهمیت نقش معلم و آموزش و پرورش اعتراف دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: برابر نظر کارشناسان، اگر جامعه ما مسأله اولش معلم و مدرسه و آموزش و پرورش باشد، حرکت و پیشرفت در بسیاری از حوزه‌ها رشد خواهد داشت.

وی افزود: اگر ما می‌خواهیم به اقتصاد و فرهنگ قوی برسیم و در برخی آسیب‌های اجتماعی شاهد کاهش باشیم، لازم است به این حقیقت برگردیم که آموزش و پرورش بسیار مهم است و باید به دستگاه تعلیم و تربیت بیشتر توجه کنیم.

کمالی با اشاره به کودکان مقطع ابتدایی در جامعه امروز گفت: ما با نسلی هوشمند کار می‌کنیم که فهم و آگاهی در حد متوسطه اول و دوم هستند و نباید از این نسل غافل شویم.

وی همچنین بر تربیت دانش‌آموزان تأکید کرد و گفت: آموزش و تربیت هر دو دغدغه دستگاه تعلیم و تربیت است و برای موفقیت ، خانواده نیز باید در کنار آموزش و پرورش باشد اما در مجموعه ما «معلم» نقشی برجسته دارد و حتی اگر در خانواده، کوتاهی و کم‌کاری مشاهده شد، معلم می‌تواند این کمبود و کاستی را جبران کند.

وی خطاب به معلمان گفت: نسل گذشته، نسلی مطیع و به‌اصطلاح «حرف‌گوش‌کن» بود و این اطاعت از خانواده به فرزند منتقل می‌شد اما نسل جدید را باید با احترام و توجیه، قانع کرد و معلم باید متوجه این تفاوت‌های نسلی باشد.

کمالی در همین زمینه گفت: شاید ببینیم نسل جدید از توصیه و نصیحت زیاد خوشش می‌آید و لازم است در چنین مواردی، معلم وقت بیشتری برای دانش‌آموزان بگذارد و از روش تربیتی آمرانه و کلیشه‌ای، پرهیز کند.

وی همچنین گفت: لازم است بر باورهای دانش‌آموزان کار بیشتری صورت گیرد چون رفتار دانش‌آموز، نتیجه باور آنان است و اگر باور آنان اصلاح شود، رفتار آنان نیز اصلاح خواهد شد.

گفتنی است «طرح شهید همت» که به نام سردار فرهنگی شهید «ابراهیم همت» و تعدادی از شهیدان فرهنگی استان مازندران نامگذاری شد، بزرگترین طرح تربیت مدرس استان مازندران با رویکرد حفظ و نگهداشت منابع انسانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار