معاون وزیر صمت:

ارتقای بومی‌سازی در زنجیره فولاد یک نیاز اساسی است

تهران (پانا) - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت، زنجیره فولاد یک زنجیره پیشران است و ارتقای بومی‌سازی و استفاده از دانش روز در آن یک نیاز اساسی است.

کد مطلب: ۱۳۳۸۴۴۱
لینک کوتاه کپی شد
ارتقای بومی‌سازی در زنجیره فولاد یک نیاز اساسی است

به گزارش ایرنا، وجیه‌الله جعفری افزود: در این زمینه نیاز است تا فرهنگ این موضوع، ایجاد ارتباط و زمینه مشترک بین مصرف‌کننده، تولیدکننده و نخبگان حاضر در بخش معدن و صنایع معدنی ایجاد و اشتراک‌گذاری لازم انجام شود.

رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) خاطرنشان‌کرد: با برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران در سه سال گذشته، افزون بر یک میلیارد دلار از نیازهای این صنعت بومی‌سازی و در نتیجه از خروج ارز از کشور جلوگیری شد.

وی گفت: همچنین در جریان این جشنواره‌ها شاهد به‌هم‌رسانی شرکت‌های سازنده، شرکت‌های فولادی و شرکت‌های دانش ‌بنیان بوده‌ایم و این مهم از طریق سامانه «کار لینک» نیز در حال انجام است و امید می‌رود با تداوم این روند شاهد افزایش بومی‌سازی و کاهش ارزبری در این صنعت باشیم.

جعفری، همچنین در زمینه کمبود برق و گاز که در فصل سرما گریبانگیر شرکت‌های فولادی و دیگر شرکت‌ها شده، یادآور شد: هرچند این موضوع باید توسط دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های نیرو و نفت پیگیری شود، اما ایمیدرو و شرکت‌های تابعه آن نیز به میدان آمده‌اند و در این زمینه‌ها تلاش می‌کنند.

معاون وزیر صمت در همین زمینه به انعقاد ۱۵ هزار مگاوات تفاهم‌نامه همکاری برای تامین برق از سوی شرکت‌های بخش معدن و صنایع معدنی با وزارت نیرو اشاره کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار