معاون پرورشی‌و‌تربیت‌بدنی آموزش‌و‌پرورش پاکدشت:

اعضای شورای دانش‌آموزی، رابطان بین مسئولان و دانش‌آموزان هستند

پاکدشت (پانا) - معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش پاکدشت اعضای شورای دانش‌آموزی را بعنوان رابطین بین دانش‌آموزان و مسئولین آموزش و پرورش برشمرد.

کد مطلب: ۱۳۳۸۳۲۱
لینک کوتاه کپی شد
اعضای شورای دانش‌آموزی، رابطان بین مسئولان و دانش‌آموزان هستند

محمد حسنی، معاون پرورشی‌ و تربیت‌بدنی آموزش و پرورش پاکدشت، در جلسه شورای دانش‌آموزی مدارس که با حضور عباس رحیمی کارشناس مسئول اردویی، نرجس امینیان مسئول سازمان دانش‌آموزی و عطیه یعقوبی مسئول انجمن‌های اسلامی و همچنین رؤسای شورای دانش‌آموزی مدارس دوره متوسطه دوم دخترانه برگزار شد، اظهار کرد: دانش‌آموزان شورای دانش‌آموزی منتخبین مدارس خود به عنوان رابط دانش‌آموزان و مسئولین آموزش و پرورش هستند.

حسنی اذعان کرد: هدف از نشست با دانش‌آموزان در اینگونه جلسات این است که با دانش‌آموزان ارتباط بگیریم و نیازها و خواسته‌هایشان را برای مدارس بهتر درک کنیم و همچنین مسئولین شورای دانش‌آموزی باید مطالبه‌گر باشند و مسائل را با مسئولین مطرح کنند و در حین مطالبه‌گری بدانند بسیاری از مسائل و قوانین را باید بپذیریم چرا که هر کشور و مدرسه‌ای برای پیشگیری از بی نظمی این قوانین را وضع می‌کند.

معاون پرورشی‌و‌تربیت‌بدنی آموزش‌و‌پرورش پاکدشت، خاطر نشان کرد : روسای شورای دانش‌آموزی می‌توانند در مناسبت‌هایی که وجود دارد از جمله مراسم دهه فجر فضای مدرسه را باشکوه و مراسم شادی برگزار کنند که فضای مدرسه را برای دانش‌آموزان شادتر می‌کند.

وی در ادامه بیان کرد: معلمان و مسئولین مدرسه باید با دانش‌آموزان ارتباط صمیمی برقرار کنند و علاوه بر موضوعات درسی، از نظر تربیتی نیز موجبات تربیتی و پرورشی دانش‌آموزان را فراهم آورند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی پاکدشت تأکید کرد: سیستم آموزشی نباید تنها به مباحث آموزشی درسی بپردازد، بلکه دانش‌آموزان باید مهارت‌های زندگی، فن‌بیان، آداب معاشرت، انسان بودن و غیره را یاد بگیرند. اداره آموزش و پرورش می‌تواند سالن‌های ورزشی را برای ورزش اولیا و دانش‌آموزان در اختیار آنها قرار دهد، همچنین برگزاری اردو در سطح شهرستان و خارج از شهر و اردوگاه توچال، در اختیار قرار دادن سالن سینما برای استفاده مدارس و دانش‌آموزان از دیگر امکانات این حوزه است.»

همچنین عباس رحیمی کارشناس مسئول اردویی در این جلسه تصریح کرد: «دانش‌آموزان و مدارس هیچگونه محدودیتی برای رفتن به اردو ندارند و با درخواست مدیران مدارس امکان رفتن به اردوها در سطح شهرستان، برون‌شهرستانی و برون‌استانی برایشان وجود دارد.»

در پایان جلسه، دانش آموزان به گفتگو در رابطه با انتقادات و پیشنهادات خود در رابطه با مدارس پرداختند.

خبرنگار : ریحانه رستگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار