رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس:

فضای فیزیکی مناسب پیشران عدالت آموزشی است

تهران (پانا)-معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، فضای فیزیکی متناسب و استاندارد را پیشران تحقق عدالت آموزشی طبق سند تحول بنیادن می‌داند.

کد مطلب: ۱۳۳۷۹۱۷
لینک کوتاه کپی شد
فضای فیزیکی مناسب پیشران عدالت آموزشی است

حمیدرضا خان‌محمدی در نخستین رویداد ملی مدارس آینده اظهار کرد: در کنار هم قرار گرفتن ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد برکت و سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس از گذشته و با نگاه به آینده نشان از یک عزم ملی و جهادی برای حل فضای کالبدی است.

وی با بیان اینکه ۸۱ مدرسه را به برکت نظام‌ جمهوری اسلامی ایمن کرده‌ایم، خاطرنشان کرد:‌ این اقدامات را باید ببینیم و بیان کنیم و بدانیم که این اتفاق نمی‌افتاد مگر تحت خدمات پُرخیر و برکت نظام؛

خان‌محمدی با اشاره با توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی به بنیاد برکت نسبت به مدرسه‌سازی افزود: با این توصیه به بنیاد برکت در کنار سازمان نوسازی مدارس، باری به وظایف اضافه شد و ساخت مدارس افزایش پیدا کرد و خیرین نیز در کنار سازمان قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه این امر یک دلیل دارد، ادامه داد:‌ پیشران عدالت آموزشی، فضای فیزیکی است و اگر مدرسه و فضای آموزشی وجود نداشته باشد، آموزش به سختی اتفاق می‌افتد اما اگر فضای متناسب را فراهم کنیم، باورپذیری و نگاه متعالی دانش‌آموزان به آنچه ما می‌گوییم محکم می‌شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس گفت: معلم، محوری‌ترین و اساسی‌ترین عنصر در فرایند آموزش است و معلم نیز در محیط استاندارد، ایمن و دارای ویژگی‌های خاص می‌تواند به تعلیم و تربیت بپردازد که این محیط را باید فراهم کنیم.

وی با اشاره به وجود 100 هزار کلاس ناامین در کشور تصریح کرد:‌تعداد این کلاس‌ها رفته‌رفته افزایش پیدا می‌کند و از طرفی با توجه به میهمان‌پذیری از مهاجران خارجی، خشکسالی و تغییر بافت‌های جمعیتی امیدواریم بنیاد برکت، شرکت‌های دانش‌بنیان و سازمان نوسازی مدارس در کنار هم با رویکرد جدید و کار نهضتی در حوزه کار کالبدی بتوانیم حداقل ۵۰ هزار کلاس را بازسازی کنیم.

خان‌محمدی ابراز کرد: وقتی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش به عنوان بنیادی‌ترین و محوری‌ترین سند آموزش و پرورش در حوزه‌های مختلف تعلیم و تربیت تمام‌ساحتی و مدرسه به عنوان کانون تربیت محله محقق می‌شود که یادگیری دانش‌آموزان در بستر زندگی اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به رویداد ملی مدارس آینده گفت: مدارسی که ساخته می‌شوند در آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت و نگاه به مدرسه در آینده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تصریح کرد: در مدارس آینده باید جذابیت‌هایی را در نظر بگیریم که بچه‌ها علاقه‌مند به حضور در آن باشند چون مدرسه متناسب با نیاز روز آنان طراحی می‌شود و نگاه به آینده در کیفیت و محتوای آموزشی بسیار موثر است چون همان دانش‌آموزان در ادامه وارد دانشگاه شده و روزی مدیر خواهند شد.

وی با بیان اینکه نسبت به به‌کارگیری هوش مصنوعی در طراحی، ساخت و جانمایی مدارس باید کار شود، گفت: موضوع بعدی در ارتباط با تلفیق فضای یادگیری در مدرسه با منزل است که در اینجا هم ایده‌های خاصی ندیدیم و باید بر روی این موضوع نیز کار شود.

خان‌محمدی اظهار کرد: آماده کمک برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستیم که بتواند نیازهای واقعی نظام آموزش و پرورش را تامین کند و حاضریم سرمایه‌گذاری کنیم و از طرح‌های برتر در این زمینه حمایت خواهیم کرد.

جشن افتتاح 2 هزارمین مدرسه ساخت بنیاد برکت در دهه فجر برگزار می‌شود

محمد ترکمانه، مدیرعامل بنیاد برکت نیز در این رویداد گفت: به سمت پیشرفت و توانمندسازی مناطق محروم به ویژه در حوزه زیرساخت‌ها حرکت کرده‌ایم.

وی افزود: توصیه و فرمایش رهبر معظم انقلاب نسبت به مدرسه‌سازی، سرلوحه کار ما شد تا بتوانیم‌ پیشرفت در مناطق محروم و کم‌برخوردار را استارت بزنیم.

ترکمانه اظهار کرد: تا امروز ۵۷ هزار پروژه عمرانی در بنیاد برکت، کلید خورده و حدود ۵۲ هزار پرویه به اتمام رسیده است. توجه به ساخت مدارس به عنوان اولویت بود که ۲۷۰۰ مدرسه با سازمان نوسازی مدارس، تفاهم شده و ۲ هزار مدرسه ساخته شده و جشن افتتاح 2 هزارمین مدرسه در دهه فجر برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد برکت گفت: توازن در تمام مناطق کشور به ویژه مناطق کم‌برخوردار رعایت شده و به استان‌هایی که محرومیت بیشتری دارند توجه شده و تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۲۰۰ کلاس تحویل آموزش و پرورش شده است.

وی اظهار کرد: در حوزه تبدیل مدارس کانکسی نیز قرارداد یک هزار مدرسه با 1620 کلاس بسته شد که ساخته خواهند شد.

ترکمانه با توجه به نامگذاری سال جاری به عنوان تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین، ژتوافقی با سازمان نوسازی مدارس کردیم تا از ظرفیت نخبگان دانشگاهی در ساخت مدارس استفاده شود که منجر به ایجاد رویداد ملی مدارس آینده شد. تاکنون ۱۱۱ طرح در این قالب رسیده که ۵۷ طرح در حوزه آموزشی و ۵۴ زرح در حوزه فناوری بودند.

وی خاطرنشان کرد: قرار شد از ۱۰ طرح به عنوان طرح ویژه حمایت کنیم و بتوانند در ۱۰ نقطه‌ای که با هماهنگی سازمان نوسازی مشخص می‌شود این طرح‌ها پیاده‌سازی شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار