آزادی و حمایت از ۲۵۰ نفر از مادران زندانی با کمک شهرداری منطقه ۵

تهران (پانا) - شهردار منطقه ۵ از آزادی و حمایت از ۲۵۰ نفر از مادران زندانی با کمک شهرداری منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
آزادی و حمایت از ۲۵۰ نفر از مادران زندانی با کمک شهرداری منطقه ۵

احسان شریفی؛ شهردار منطقه 5 در نشست خبری چهارمین پویش آزادی مادران زندانی که در محل شهرداری منطقه با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برگزار شد، با اشاره به سابقه این پویش اظهار کرد: خیرین زیادی به ما مراجعه می‌کنند و ما آنها را به سمت پویش و حساب‌های رسمی که مرجع اصلی کمک محسوب می‌شوند، هدایت می‌کنیم تا در مسیر درست کمک‌های خود را انجام دهند.

شهردار منطقه 5 افزود: ما در جریان دقیق نحوه آزادی مادران زندانی هستیم و خیرین بعد چهار سال اعتماد و اطمینان قابل توجهی به این پویش دارند.

وی ادامه داد: پیش‌بینی ما جلب مشارکت بیشتر خیرین در این دوره است. ما کمک جدی کردیم به اشتغال 110 نفر از بانوان زندانی که مراکز کوثر، نمایشگاه‌های دست‌آفریدهای و بازارچه‌های کارآفرینی بخشی از این اقدامات است و ما وظیفه بعد از آزادی داریم و در این راه کوتاهی نخواهیم کرد.

شریفی با اشاره به برنامه پویش گفت: ما این برنامه را با همراهی بنیاد رودکی و مجموعه فرهنگی و هنری برج آزادی و همراهی هنرمندان و خیرین و ورزشکاران در روز چهارشنبه 21 دی ماه 1401 از ساعت 18 در برج آزادی برگزار خواهیم کرد.

شهردار منطقه 5 اجرای ارکستر ایران را به افتخار این رویداد از برنامه‌های شاخص این برنامه دانست و از خیرین دعوت کرد تا در این برنامه دست مدیریت شهری و دستگاه قضایی را بگیرند.

خیراله باقی‌پور؛ رئیس مرکز خدمات اجتماعی و مراقبت بعد از خروج سازمان زندان‌ها ضمن تشکر از شهرداری تهران به ویژه منطقه 5 به ارائه گزارشی از سال‌های قبل پرداخت و گفت: در سه دوره قبل از محل این پویش برکات زیادی برای این مادران محترمه داشته است ، به نحوی که از محل منابع جمع‌آوری شده تاکنون 140 نفر از بند زندان رهایی یافته و 110 نفر دیگر نیز خدمات اشتغال ، درمان و مسکن و بسته‌های معیشتی دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: به برکت این حرکت ایجاد شده ، تعداد 27 نفر بانوان زیر 30 سال ، 44 نفر بین 30 تا 40 سال ، 31 نفر 40 تا 50 سال و 38 نفر بالای پنجاه سال از زندان آزاد شدند ، اما نکته مهم اینجاست که ما برای بهبود زندگی عمده ایشان بی‌تفاوت نبودیم و همدلی ایجاد شده در این پویش منجر به یک حرکت ارزشمند خیرخواهی اجتماعی شده است.

وی با تاکید بر اینکه این پویش همیشگی است و شهرداری منطقه 5 مبدع و محور است، از دست‌اندرکاران و خیرین دعوت کرد تا در چهارمین دوره این رویداد مشارکت فعال‌تری را داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار