‍نیشابور در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت

نیشابور (پانا) - سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از آغاز موج هشتم کرونا و تغییر رنگ کرونایی نیشابور از آبی (کم خطر) به زرد (نسبتا پرخطر) خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۲۵۰
لینک کوتاه کپی شد
‍نیشابور در وضعیت زرد کرونایی قرار گرفت

هادی حسین زاده گفت: با افزایش تعداد موارد بستری و سرپایی بیماران مشکوک به کرونا در دو هفته اخیر، زنگ هشدار کرونا در نیشابور به صدا درآمد.

وی ادامه داد: از علت‌های اصلی شیوع دوباره ویروس کرونا و وقوع پیک هشتم، کاهش تدریجی ایمنی زایی واکسن‌های تزریق شده و عدم رعایت شیوه نامه های بهداشتی به ویژه عدم استفاده از ماسک است.

رییس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر معاونت بهداشت نیز با بیان اینکه سویه جدید شدت بیماری کمتر است، ولی سرایت‌ پذیری آن ۲ تا پنج برابر بیشتر از موارد قبلی است ادامه داد: ابتلا به سویه جدید کرونا در مبتلایان به بیماری های زمینه‌ای(مانند بیماران قلبی و عروقی، کلیوی، آسم، دیابت و افراد دارای پیوند عضو) هشداردهنده است و این افراد باید با حساسیت بیشتری در مقابل این سویه از خود مراقبت کنند.

حسین نوروزی نژاد گفت: مهم‌ترین عامل بازدارنده در برابر سویه جدید کرونا، تزریق واکسن است و کودکان بالای پنج سال باید دو دز واکسن را دریافت و افراد بالای ۱۸ سال هم که دو دز واکسن را زده اند، باید نسبت به تزریق دز سوم و یادآور اقدام کنند.

وی با تاکید دوباره بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی خاطرنشان کرد: همچنان رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و تهویه مناسب مهم ترین راهکارها در جهت عدم ابتلا به کووید ۱۹ می باشد.

شایان ذکر است همشهریان عزیز در صورت داشتن علایم مشکوک به بیماری می توانند جهت نمونه گیری سریع ۲۰ دقیقه به تمامی مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، پایگاه های سلامت، خانه بهداشت و در صورت تمایل به اخذ نمونه pcr به مرکز خدمات جامع سلامت شماره ۴ شهری( واقع در خیابان کمال ۱۲ ابتدای خیابان صبا) مراجعه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار