مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

نظارت بر اساس علم و یقین باشد

اردبیل(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل گفت تداوم و استمرار در نظارت و پیگیری برنامه‌ها و امورات از جمله اولویت‌های مدیریتی است که باید با علم و یقین همراه باشد.

کد مطلب: ۱۳۳۷۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
نظارت بر اساس علم و یقین باشد

کلام اله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل در جلسه مدیران و روسای آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان از انعقاد تفاهم نامه ای با جمعیت هلال احمر خبر داد و گفت: این تفاهم نامه بر اساس همکاری های دوجانبه وزارت آموزش و پرورش با جمعیت هلال احمر کشور منعقد شد. با اجرای این تفاهم نامه دانش آموزان به عنوان سفیران امدادی هلال احمر خواهند شد و هر مدرسه به پایگاه امدادی تبدیل خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در صورت ایجاد ظرفیت در نواحی و مناطق هنرستان های امداد و نجات تاسیس خواهد شد، ادامه داد: هدف از انعقاد این تفاهم نامه دستیابی به نظام آموزشی تمام ساحتی و پویا و تحقق هر چه بیشتر اهداف و مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بهره‌مندی از ظرفیت سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی و مشارکت و همکاری جمعی و فراسازمانی است.

صفری در بخش دیگری از سخنانش برگزاری آزمون در مدارس را آبرو و حیثیت آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: مدیران و روسا باید در برگزاری هر چه بهتر آزمون ها توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با تاکید بر شایسته سالاری و انتخاب افراد متعهد در آموزش و پرورش بیان کرد: در اسرع وقت کمیته ساماندهی مدیران نواحی و مناطق طبق شاخص های ارزیابی تدوین شده تشکیل شود.

در این جلسه رضوان باقلاچی، مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردییل هم پیشگیری از کاستی ها در حوزه تعلیم و تربیت استان را جزو دغدغه های استاندار و امام جمعه اردبیل عنوان کرد و گفت: از تمامی ظرفیت های استان برای کاهش دانش آموزان بازمانده از تحصیل و مسئله کنکور استفاده کنیم.

وی در ادامه ایجاد امیدواری به آینده در بین دانش آموزان را عامل ایجاد شور نشاط در بین آنان دانست و تصریح کرد: معلمان در مدارس می توانند نقش مهمی را در این خصوص بر عهده بگیرند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردییل خاطرنشان کرد: در راستای اجرای عدالت آموزشی، دانش آموزان را در تمام مناطق و نواحی به یک‌چشم ببینیم نباید برنامه های آموزشی و پرورشی برای نقطه خاصی در شهر اجرا شود بلکه این برنامه ها برای تمامی دانش آموزان تدوین شود.

به گفته باقلاچی برنامه ریزی جدی برای جذب کودکان بازمانده از تحصیل در استان مورد تاکید است.

وی با بیان اینکه سبک زندگی دانش آموزان را باید از دوران کودکی اصلاح کنیم، گفت: تغذیه، کاهش استرس و تخلیه هیجان دانش آموزان جزو اولویت هایی باشد که باید از دوران کودکی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردییل در بخش دیگری از سخنانش، ضمن اشاره به انتخاب اردبیل بعنوان پایتخت ۱۰ کشور عضو سازمان همکاری های اقتصادی اکو در سال 2023،اظهار کرد: آموزش و پرورش استان بهترین ظرفیت برای تبیین رویداد ۲۰۲۳ است، بنابراین مدیران مدارس می‌توانند، مسابقه ای در مدارس مبنی بر ارائه پیشنهاد دانش آموزان برای استفاده هر چه بهتر کشور از ظرفیت سازمان همکاری های اقتصادی اکو برگزار کنند.

به گفته باقلاچی برای بهترین پیشنهادی که از سوی دانش آموزان ارائه شود، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار