معاون آموزشی دبیرستان شهدای مدافع حرم ملارد:

برقراری ارتباط درست و دوستانه، تقویت‌کننده انگیزه تحصیلی در دانش‌‌‌آموزان است

ملارد (پانا) - معاون آموزشی دبیرستان شهدای مدافع حرم ملارد به مناسبت فصل امتحانات گفت برقراری ارتباط درست و دوستانه می‌تواند انگیزه تحصیل و زمینه‌های رشد و شکوفایی و استعداد را در دانش‌آموزان تقویت کند.

کد مطلب: ۱۳۳۶۷۴۹
لینک کوتاه کپی شد
برقراری ارتباط درست و دوستانه، تقویت‌کننده انگیزه تحصیلی در دانش‌‌‌آموزان است

طیبه کریمی، معاون آموزشی دبیرستان استعدادهای درخشان شهدای مدافع حرم ملارد به پانا بیان کرد: «با توجه به شروع امتحانات نیم‌سال اول لازم است، شرایط برای دانش‌آموزان عزیزمان متعادل‌تر شود و از آنجایی که امتحان بخش مهمی از آموزش است، باید دانش‌آموزان را برای امتحانات آماده کرد که در این مورد نقش والدین در این ایام حائز اهمیت است.»

وی در ادامه‌ افزود: «قبل از شروع امتحانات برای تمامی والدین باید کارگاه آموزشی با موضوع خانواده و روزهای امتحان برگزار کرد. چون اضطراب امتحان یکی از شایع‌ترین مشکلاتی است که دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها با آن درگیر هستند. اضطراب امتحان تا اندازه‌ای به رشد و موفقیت دانش‌آموزان کمک می‌کند، اما اگر این اضطراب و نگرانی از حد عادی تجاوز کند باعث ناتوانی و ضعف دانش‌آموز و کاهش عملکرد تحصیلی او می‌شود.»

معاون آموزشی این دبیرستان تشریح کرد: «لازم است به این نکته توجه داشته باشیم که دانش‌آموز، کامپیوتر نیست که ورودی داده شود و خروجی معین دریافت شود. هر کدام از آنها دارای احساس و عواطف، تفکر، رفتار و عملکرد هستند و در یک خانواده بزرگ به نام مدرسه که لازمه اداره آن داشتن تجارب و آگاهی فراوان است جمع شدند. عاملی که باعث آرامش در یک مدرسه می‌شود مربوط به رفتار و عملکرد کادر اداری و آموزشی است که بدون شک چرخ اداره و رهبری مدرسه بدون تدبیر مسئولین مدرسه نخواهد چرخید.»

وی خاطرنشان کرد: «تاکید بر برقراری ارتباط درست و دوستانه می‌تواند انگیزه تحصیل و زمینه‌های رشد و شکوفایی و استعداد را در دانش‌آموزان تقویت کند و تجربه نشان داده که ابراز محبت و احساس اطمینان و اعتماد حاصل از آن در امر تربیت بسیار موفق‌تر از عامل ترس بوده است. سرمایه معنوی دانش‌آموزان شخصیت است که باید در هر شرایطی آن را حفظ کرد و مدرسه را به محیطی تبدیل کرد که هر دانش‌آموز بتواند دوست داشتن و دوست داشته شدن و احساس با ارزش بودن را تجربه کند.»

دانش‌آموز خبرنگار: نرگس مرادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار