ورود سامانه بارشی به کشور؛ هشدار بارش‌های سیل‌آسا

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور نسبت به بارش‌های سیل‌آسا، کولاک برف، کاهش دما، آب‌گرفتگی، برخورد صاعقه و خسارت به کشاورزان هشدار داد.

کد مطلب: ۱۳۳۶۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
ورود سامانه بارشی به کشور؛ هشدار بارش‌های سیل‌آسا

بر اساس پیش‌بینی کلی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز با نفوذ سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب کشور در استان‌های خوزستان، ایلام، بوشهر، شمال و غرب فارس،‌کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه،کردستان به‌تدریج در بخش‌هایی از غرب و جنوب اصفهان، همدان، زنجان، جنوب استان‌های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی بارش باران در استان‌های جنوبی همراه با رعدوبرق در مناطق سردسیر و مرتفع بارش برف، وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

بیشینه بارش در استان‌های خوزستان،‌ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و شمال بوشهر خواهد بود.

جمعه در نوار غربی کشور، مناطق جنوبی، شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده و برای هرمزگان و جنوب فارس رگبار و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

شنبه در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق، ارتفاعات البرز و غرب کشور و یکشنبه در شمال شرق و شرق کشور ابرناکی و بارش پراکنده انتظار می‌رود. از بعدازظهر یکشنبه نیز در سواحل غربی دریای خزر بارش باران و در شمال غرب و غرب کشور افزایش ابر و بارش پراکنده باران و برف پیش بینی می‌شود.

امروز در شهرهای صنعتی و پرجمعیت آلودگی هوا ادامه خواهد داشت. همچنین امروز برای سواحل دریای خزر و اردبیل روند افزایش دما انتظار می‌رود. امروز دریای عمان و تنگه هرمز به‌تدریج خلیج‌فارس و پنجشنبه خلیج‌فارس مواج خواهد بود. همچنین پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج پیش بینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار