رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی با جان و دل مجاهدت می‌کنند

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت آموزش‌دهندگان و تمام خدمتگزاران صدیق جریان سوادآموزی و یادگیری ، درد عشق را چشیده و با جان و دل مجاهدت می کنند.

کد مطلب: ۱۳۳۶۱۶۵
لینک کوتاه کپی شد
آموزش‌دهندگان نهضت سوادآموزی با جان و دل مجاهدت می‌کنند

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی و به نقل از معاونت سوادآموزی استان قم، علیرضا عبدی رئیس سازمان نهضت سوادآموزی به اتفاق هیات همراه در جریان سفر یک‌روزه به استان از یکی از کلاس‌های سوادآموزی تشکیل شده در مدرسه فرقانی ناحیه یک استان قم بازدید کرد.

وی در این بازدید به طور مستقیم و چهره‌به‌چهره با سوادآموزان، آموزش‌دهنده و مدیر آموزشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با تاکید بر مردمی بودن و تکلیف‌مدار بودن جریان مهم سوادآموزی، نقش پررنگ آموزش‌دهندگان و مدیران مدارس را مورد تاکید قرار داد و افزود: سوادآموزی در حساس‌ترین مرحله خود قرار دارد و در این شرایط آموزش‌دهندگان و تمام خدمتگزاران صدیق جریان یادگیری، درد عشق را چشیده و با جان و دل مجاهدت می‌کنند.

وی استفاده از ظرفیت اولیای دانش‌آموزان برای شناسایی و ثبت نام بی‌سوادان و کم‌سوادان را مهم دانست و بر اجرای این طرح در تمام مدارس تاکید کرذ.

در این بازدید فرایند تدریس آموزش‌دهنده مدرسه فرقانی مورد بررسی هایت همراه ایشان قرار گرفت.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در جریان این سفر با آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله بوشهری در این دیدار با بیان اینکه بی‌سوادی، مصداق واقعی فقر فرهنگی و اجتماعی است، یادآور شد: باید از ظرفیت و توان خیرین برای بهبود شرایط سوادآموزی استفاده حداکثری شود.

وی با تاکید بر اینکه حرکت در مسیر سوادآموزی، یک اقدام جهادی و مجاهدانه است، گفت: برخی از افرادی که خواندن و نوشتن را از نهضت سوادآموزی آغاز کردند هم‌اکنون به مراتب بالای علمی و سطوح استادی دانشگاه رسیده‌اند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: باید در فعالیت‌ها و اهداف والای نهضت سوادآموزی بازنگری لازم جهت ارتقای اقدامات صورت بگیرد.

رئیس سازمان نهضت سواد آموزی نیز در این دیدار گفت: طی یک سال گذشته افزون بر ۱۵۰ هزار بی‌سواد در قالب‌های طرح‌های این سازمان باسواد شدند.

علیرضا عبدی افزود: درصد باسوادی مردم از ۴۸ درصد در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به ۹۷ درصد در سال جاری رسیده و ایران از نظر سطح سواد همگام با کشورهای پیشرفته و در حال توسعه گام برمی‌دارد.

عبدی اضافه کرد: سوادآموزی نیاز اولیه جامعه است و هم‌اکنون ضرورت باسوادی مردم در برخی مباحث مانند سواد رسانه، سواد ارتباطی، سواد تربیتی و عاطفی به شدت احساس می‌شود و تقویت بنیه فکری مردم در این عرصه‌ها ضروری است.

دیدار معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با خانواده همرزم شهید سلیمانی

علیرضا عبدی همچنین با خانواده شهید شهروز، همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

همزمان با سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، علیرضا عبدی با خانواده شهید شهروز، همرزم شهید حاج قاسم سلیمانی دیدار کرد.

در این دیدار علیرضا عبدی رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ضمن ابلاغ سلام و احترام وزیر آموزش و پرورش به خانواده شهید با بیان اینکه شهدا گنجینه‌های دست‌نیافتنی هستند، خاطر نشان کرد: این عزیزان مدتی در کنار ما زندگی کردند و راه و رسم ماندگاری را از خود برجای گذاشتند.

وی خاطر نشان کرد: تجلیل از مقام والای شهیدان نباید صرفاً در دیدار با خانواده‌های آنان متوقف شود بلکه باید با سیاستگذاری درست در ابعاد مختلف، مسلک و مرام شهیدان را در دانش‌آموزان و جامعه نهادینه کنیم.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی با بیان اینکه اخلاص در رفتار و عمل شهیدان سبب کرامت والای اخلاقی آنان بوده است، افزود: فعالیت شهیدان بعد از شهادت به پایان نرسیده و ما از آنان خواستاریم تا توفیق وجود خلوص نیت را در اعمال ما افزایش دهد تا اثرگذاری امور بیش از پیش شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار