رئیس سازمان نهضت سوادآموزی:

راهبرد امروز ما توسعه گفتمان نهضت سوادآموزی است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در بیست و سومین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان گفت در انجام نشست‌های پژوهشی ، محتواهای جاری‌شده با حفظ جنبه‌های علمی استخراج و مورد بررسی قرار گیرد.

کد مطلب: ۱۳۳۵۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
راهبرد امروز ما توسعه گفتمان نهضت سوادآموزی است

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سوادآموزی، بیست و سومین جلسه شورای معاونین و مدیران سازمان به ریاست علیرضا عبدی معاون وزیر و رئیس سازمان برگزار شد.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در آغاز این جلسه ضمن تشکر از اقدامات انجام‌شده در هفته سوادآموزی گفت: از زحمات تمامی عزیزان در بزرگداشت هفته سوادآموزی کمال سپاس و امتنان را دارم و به نظر بنده با توجه به عملی کردن گفتمان سوادآموزی، نگاه ما باید چنان باشد که یک سال آینده ما هر هفته‌اش هفته سوادآموزی باشد و در جاری‌سازی گفتمان نهایت تلاش را بکنیم.

وی ادامه داد: در بحث گفتمان‌سازی سوادآموزی باید گام‌های بلندی برداشته شود. در جلسه خراسان رضوی تاکید شد که برنامه‌ریزی در استان‌ها برای گفتمان‌سازی در اولویت کارها قرار گیرد و با ارائه داده‌های معقول و منطقی و علمی به نخبگان و بزرگان جامعه تعامل و ارتباط با آنان جدی گرفته شود و نتایج حاصله منعکس شود.

عبدی ضمن توضیحاتی در خصوص راهبردهای نهضت و استراتژی نهضت سوادآموزی با معرفی کتاب «جاری‌سازی استراتژی» تاکید بر مطالعه این کتاب کرد و با بیان مطالبی از آن گفت: بین تدوین استراتژی و جاری‌سازی استراتژی تفاوت عمده‌ای وجود دارد که جاری‌سازی و اجرای آن یک کار جدی است و از راهبردهای ما این است که گفتمان نهضت سوادآموزی را توسعه دهیم و برای جاری‌سازی استراتژی 4 مهارت بنیادی لازم است که عبارتند از مهارت تعامل، تخصیص دادن، مونیتورینگ یا مهارت پایش و سازماندهی و شبکه‌سازی.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی در ادامه خاطرنشان کرد : امروزه تصویری که از فعالیت‌های نهضت در ذهن بزرگان هست، تصویر درستی نیست و باید با تعامل و ارائه تصویر واقعی و تبیین عملکردها گام‌های بعدی را در امر گفتمان‌سازی برداریم و در این زمینه همکاران استانی الزاماٌ باید ارتباط و تعامل خوبی را با علما، ائمه جمعه، استانداران و نمایندگان مجلس برقرار کنند تا تاثیرات آن را در تدوین برنامه هفتم شاهد باشیم و در این تعامل و ارتباط حتماً باید تلاش‌ها جدی و جمعی باشد.

علیرضا عبدی ضمن تشکر از برنامه‌های پژوهشی برگزار شده در هفته سوادآموزی از جمله نشست با اساتید و نخبگان و پیشکسوتان، خواستار استمرار این حرکت‌ها شد و گفت: کار پژوهشی باید در سطح استانی و ملی، استمرار پیدا کند و تمامی محتوای جاری‌شده پیاده شود به نوعی که کار، علمیّت خود را از دست ندهد و عین مذاکرات استخراج و مورد بررسی و کار علمی قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار