کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر:

خودکشی از پیچیده‌ترین پدیده‌های جهانی درحوزه بهداشت و درمان است

اسلامشهر (پانا) - کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر گفت خودکشی از پیچیده‌ترین پدیده‌های جهانی در حوزه بهداشت و درمان است و مجموعه ای از عوامل زیستی، اجتماعی، محیطی و روانشناختی وقتی کنارهم قرار‌ می‌گیرند، زمینه خودکشی را فراهم خواهند کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۵۴۱۴
لینک کوتاه کپی شد
خودکشی از پیچیده‌ترین پدیده‌های جهانی درحوزه بهداشت و درمان است

مرجان فتحی، پسادکترا در حوزه مداخلات خودکشی و کارشناس مسئول واحد سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسلامشهر، در جریان برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری و مداخله در خودکشی که در سالن اجتماعات کانون فرهنگی، تربیتی دختران طوبی منطقه برگزار شد، به تشریح مبحث خودکشی پرداخت.

وی در رابطه با عوامل آشنایی با نشانه‌های خودکشی، نحوه مداخله، روش‌های پیشگیری، عوامل محافظ و کمک‌کننده مواردی را بیان کرده و گفت: خودکشی از پیچیده‌ترین پدیده‌های جهانی در حوزه بهداشت و درمان است و مجموعه ای از عوامل زیستی، اجتماعی، محیطی و روانشناختی وقتی کنار هم قرار‌ می‌گیرند،زمینه خودکشی را فراهم خواهند کرد.

فتحی همچنین به نقش موثر مشاوران در راستای شناسایی عوامل مذکور، مداخله و ارائه حمایت‌های اجتماعی و انجام پیگیری‌های لازم پرداخت.

این کارگاه آموزشی با همکاری کارشناسی مشاوره آموزش و پرورش اسلامشهر ویژه مشاوران مدارس آموزش و پرورش شهرستان اسلامشهر و با هدف شناسایی زودهنگام موضوع مذکور در دانش‌آموزان برگزار شد.

دانش‌آموز خبرنگار: محدثه رشیدپور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار