کاهش نرخ بی‌سوادی در استان بوشهر

بوشهر(پانا) - معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه درصد میزان بی‌سوادی در استان بوشهر کاهش یافته است، اظهار کرد میزان بی‌سوادی در این استان در چند سال اخیر از ۴.۴ درصد به حدود ۳ درصد رسیده است.

کد مطلب: ۱۳۳۴۷۷۸
لینک کوتاه کپی شد
کاهش نرخ بی‌سوادی در استان بوشهر

میلاد حبیبی نیا در نشست ستاد شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان دیلم افزود: در این ارتباط آمار تحت پوشش دوره باسوادی تا قبل از سال ۱۴۰۰از یکهزار و ۶۰۰نفر تحت پوشش ۵۰۰نفر سواد دار شدند و در ۲سال اخیر نیز از ۷۵۶نفر سواد آموز، ۲۲۶نفر گواهی قبولی دریافت کرده اند که این مهم نشانگر تمرکز یافتن این مجموعه روی باسواد کردن افراد بی سواد است.

وی ادامه داد: از سال ۱۳۹۵تا ۱۴۰۰آمار افراد تحت پوشش سوادآموزی کاهش پیدا کرده است که امری بسیار طببعی و این مهم به‌دلیل رسیدن به قله‌های باسوادی در استان بوشهر است‌.

حبیبی‌نیا به دلیل پایین بودن درصد قبولی سوادآموزی در استان اشاره کرد و افزود: این امر بخاطر سخت‌گیری و حساسیت مجموعه سوادآموزی در آزمون‌ها است که حتی در یکی از شهرستان‌ها کل آزمون‌ها باطل شدند.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر ضمن تقدیر از زحمات آموزش و پرورش دیلم برای کاهش نرخ بی‌سوادی، بیان کرد: دیلم، بهترین شهرستان از لحاظ حجمی است که افراد بی‌سواد کمتری در این استان در میان مردان و زنان داشته است و بیشترین آمار باسوادی استان پس از بوشهر در این شهرستان قرار دارد.

در پایان این نشست از ادارات بهزیستی و کمیته امداد شهرستان برای تعامل و همکاری خوب در زمینه شناسایی و ریشه کنی بی‌سوادی تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار