معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر:

مراکز یادگیری محلی با همکاری سازمان‌های مردم نهاد راه اندازی می‌شود

دشتستان(پانا)_ معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر عنوان کرد مراکز یادگیری محلی با هدف توسعه­ سواد در بین زنان و دختران مناطق محروم و عشایری و آموزش کودکان و نوجوانان 10 تا 20 ساله محروم از سواد، با همکاری سازمان‌های مردم نهاد راه اندازی می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۳۶۴۶۷
لینک کوتاه کپی شد
مراکز یادگیری محلی با همکاری سازمان‌های مردم نهاد راه اندازی می‌شود

به گزارش اداره اطلاع‌رسانی و روابط ‌عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، سید مجتبی هاشمی نژاد در نشست با سازمان­ مردم نهاد دفتر تسهیل ­گری و توسعه­ محلی دشتستان با بیان اینکه سازمان­ های غیردولتی مردم ­نهاد، زاییده تفکر توسعه مردم محور است، اظهار کرد: این سازمان­ ها حلقه اتصال مردم، گروه­ های اجتماعی و دولت ­ها برای تسهیل در فرایندهای اجتماعی هستند.

وی افزود: امروزه سمنها در موضوعات مختلف زیست محیطی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، بهداشتی و به ویژه در حوزه آموزشی، نقش و جایگاه مهمی در تحقق اهداف توسعه پایدار دارند.

هاشمی نژاد با اشاره به ظرفیت این موسسات در ارتباط موثر و مستمر با جامعه، عنوان کرد: این تشکل­ ها می‌توانند در راستای شناسایی، جذب، فرهنگ ­سازی و همچنین ارائه خدمات آموزشی و مهارتی در بین گروههای هدف با سوادآموزی همکاری و همراهی داشته باشند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه در راستای تحقق اهداف سوادآموزی آماده همکاری با سازمان‌های مردم نهاد هستیم، تاکید کرد: در استان بوشهر بیش از 400 سازمان مردم‌نهاد دارای مجوز رسمی مشغول به فعالیت هستند که این اداره کل آمادگی لازم در زمینه بهره گیری از توان و ظرفیت آنان در جهت ریشه کنی بی سوادی و ارائه خدمات سوادآموزی به افراد کم سواد و محروم از سواد جامعه را دارد.

وی اضافه کرد: راه‌اندازی مراکز یادگیری محلی یکی از مهمترین محورهای همکاری متقابل و افزایش مشارکت و نقش‌آفرینی سمن‌ها در راستای ریشه کنی بی‌سوادی است.

هاشمی نژاد در خصوص اهداف این مراکز گفت: توسعه سواد در بین زنان و دختران مناطق محروم و عشایری، آموزش کودکان و نوجوانان 10 تا 20 ساله محروم از سواد، دایر کردن دوره‌های سوادآموزی، تحکیم و انتقال ویژه افراد کم سواد و محروم از سواد از مهمترین رویکردها و چشم‌انداز راه اندازی این مراکز است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان اظهار امیدواری کرد که با همکاری سازمان‌های مردم نهاد تا پایان سال جاری، دومین مرکز یادگیری محلی در استان بوشهر راه انداری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار