برگزاری پویش سراسری دهه بصیرت توسط سازمان دانش‌آموزی کشور

تهران (پانا) - سرپرست قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور جزئیات برگزاری پویش سراسری دانش‌آموزی دهه بصیرت سازمان دانش‌‌آموزی کشور را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۰۷۷
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری پویش سراسری دهه بصیرت توسط سازمان دانش‌آموزی کشور

وحید بیگدلی با بیان مطلب فوق در گفت‌وگو با پانا از ابلاغ بخشنامه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با موضوع «برنامه های هفته بصیرت و میثاق امت با ولایت و دهه مقاومت» به استان ها برای برنامه ریزی و اجرا در سطح ملی و استانی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این پویش توسط سازمان برگزار می شود، گفت: این پویش به مناسبت بزرگداشت حماسه نهم دی ماه و سومین سالگرد شهادت سردار دل ها شهید سرافراز حاج قاسم سلیمانی برگزار خواهد شد.

بیگدلی با بیان اهداف برگزاری این پویش ادامه داد: گرامیداشت ایام الله و مناسبت های ملی و مذهبی، غنی سازی اوقات فراغت اعضا و مربیان، تقویت بینش و بصیرت دانش آموزان نسبت به وقایع و اتفاقات جامعه، تقویت و افزایش روحیه ایثار و شهادت در دانش آموزان و مربیان، شناسایی استعدادهای برتر دانش آموزان و مربیان از جمله اهداف برگزاری این پویش دانش آموزی است.

سرپرست قائم مقام سازمان دانش آموزی با بیان اینکه مخاطبان این پویش، دانش آموزان سراسر کشور به ویژه اعضای سازمان دانش آموزی هستند بیان کرد: مخاطبان می‌توانند آثار خود را از طریق سازمان دانش آموزی شهرستان و منطقه به گروه های سازمان دانش‌آموزی در شبکه شاد در مناطق و استان خود ارسال کنند.

وی افزود: سازمان دانش آموزی استان، آثار برتر را پس از پالایش و امتیازدهی اولیه از طریق سامانه شاد و یا سامانه ftp به سازمان مرکز ارسال خواهد کرد، سپس گروه های تخصصی ارزیابی پس از بررسی، آثار منتخب را برای اخذ آرای مخاطب در کانال ساپ (پیام رسان شاد) ارائه می‌کنند.

بیگدلی درباره معرفی رتبه های برتر نیز گفت: آثار منتخب بر اساس اولویت ورود و سهمیه ابلاغی در کانال ساپ (پیام رسان شاد) بارگذاری می شود و منتخبین با رای مستقیم دانش آموزان انتخاب و از نفرات برتر در مراسم اختتامیه تقدیر به عمل می آید.

سرپرست قائم مقام سازمان دانش آموزی به جزییات و برنامه های این پویش اشاره کرد و افزود: میثاق با رهبری، هم پیمانی با شهدا، تولید محتوای مناسبتی به مناسبت ایام الله 9 دی و 19 دی، دلنوشته به مقام معظم رهبری(مدظلّه العالی)، اجرای لب آهنگ با آهنگ های مناسبتی، غبار روبی و اهدای گل به مزار شهدای 19 دی و شهدای انقلاب اسلامی، اجرای سرود های انفرادی و گروهی و ارسال نقاشی از حماسه نهم دی و قیام 19 دی از مهمترین بر نامه‌های این پویش خواهد بود.

وی اضافه کرد: همچنین برای اجرای برنامه تبیینی از اساتید مجرب در مدارس دعوت و جنایات داعش و عملکرد حاج قاسم سلیمانی و همرزمان ایشان در جلوگیری از ورود این گروه تروریستی در کشور اسلامی ایران، تشریح و بررسی خواهد شد. پخش فیلم (به وقت شام) در مدارس سراسر کشور، معرفی کتاب هایی پیرامون سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و مدافعان حرم در سطح مدرسه نیز از دیکر برنامه های این پویش خواهد بود.

بیگدلی برگزاری کوهنوردی یک روزه را از دیگر برنامه های این سازمان اعلام کرد و گفت: برگزاری اردوی یک روزه تربیتی کوهنوردی به یاد سردار دل ها، شهید حاج قاسم سلیمانی و تهیه فیلم و عکس از برافراشتن پرچم ایران و همخوانی سرودهای انقلابی در مسیر کوهپیمایی با حضور حداکثر مربیان و اعضای سازمان دانش‌آموزی در این مراسم از دیکر برنامه های سازمان در دهه بصیرت خواهد بود.

سرپرست قائم مقامی سازمان دانش آموزی شرایط و ضوابط تولید آثار را نیز اعلام کرد و افزود: تولید آثار باید به صورت انفرادی و یا تیمی (دانش آموزی) (دانش آموز و مربی) (دانش آموز و اعضای خانواده) و زمان تولید فیلم حداکثر 100 ثانیه باشد.

بیگدلی در پایان زمان ارسال آثار را 25 تا 30 دی ماه 1401 از طریق شبکه شاد یا ftp معاونت فعالیت های دانش آموزی اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار