کاهش 50 درصدی تولید سیب در اهر

اهر(پانا)- فرماندار شهرستان اهر از کاهش ۵۰ درصدی تولید سیب در این شهرستان در اثر حوادث غیرمترقبه خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۳۴۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد
کاهش 50 درصدی تولید سیب در اهر

ابوالفضل غنی‌زاده در جلسه بررسی مشکلات باغداران شهرستان اهر گفت: گلایه باغداران از افزایش 70 درصدی تعرفه نگهداری محصولات کشاورزی در سردخانه‌ها را با در نظر گرفتن صلاح طرفین ارزیابی خواهیم کرد.

فرماندار اهر افزود: باغداران و مدیران سردخانه‌های شهرستان اهر با نظارت جهاد کشاورزی و اداره صمت اهر، نمایندگان خود را انتخاب و تعرفه هزینه نگهداری محصولات کشاورزی را به‌صورت کارشناسی ارزیابی کنند.

وی از کاهش بیش از ۵۰ درصدی تولید سیب درختی طی سال‌جاری در شهرستان اهر خبر داد و افزود: ظرفیت تولید سیب در باغات شهرستان اهر ۱۴۰ هزار تُن در سال است ولی امسال‌ به دلیل حوادث غیرمترقبه از جمله سرمازدگی و ... میزان تولید سیب در این شهرستان به ۶۵ هزار تُن کاهش یافت.

غنی زاده از جوابگو نبودن ظرفیت سردخانه های اهر نسبت به نیاز سهرستان گفت: ظرفیت اسمی سردخانه‌های شهرستان ۳۵ هزار تُن است که در صورت نیاز باغداران اهری به ذخیره‌سازی تولیدات کشاورزی، جوابگوی نیازها نخواهد بود در این راستا پیگیر تکمیل پروژه‌های سردخانه‌ای با ظرفیت ۳۲ هزار تُن در شهرستان اهر هستیم تا نیاز باغداران به سردخانه جهت نگهداری تولیدات کشاورزی تأمین شود.

وی با تأکید بر این‌که ایجاد صنایع تبدیلی بخش کشاورزی در شهرستان اهر جزو مطالبات و برنامه‌های اولویت‌دار است، تصریح کرد: شهرستان اهر قطب سوم تولید سیب در آذربایجان‌شرقی است، اینکه اهر با تولید سیب فاقد صنایع تبدیلی بوده یعنی کم‌کاری شده و بایستی برای حمایت از باغداران و رونق بخش کشاورزی، زمینه صادرات سیب اهر فراهم شود.

خبرنگار: یوسف سلمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار