در نخستین رویداد علمی استانی «عصر امید» انجام شد:

تجلیل از فرهنگیان و دانش‌آموزان پژوهشگر برتر سال 1401

سمنان (پانا) - همزمان با هفته ملی پژوهش و فناوری و در نخستین رویداد علمی استانی «عصر امید» که با مشارکت آموزش و پرورش و دانشگاه‌های آزاد اسلامی و علوم پزشکی سمنان برگزار شد، پژوهشگران برتر سال 1401 (دانش آموزان، معلمان، دانشجویان و اعضای هیأت علمی) معرفی و با حضور مسئولان، از آنان قدردانی شد.

کد مطلب: ۱۳۳۳۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
تجلیل از فرهنگیان و دانش‌آموزان پژوهشگر برتر سال 1401

در این آیین مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اهمیت مساله پژوهش، از پژوهش به عنوان نسخه امیدبخش یاد کرد و گفت: اگر جامعه دانش بنیانی شود، بسیاری از مسائل ناخودآگاه حل شدنی است.

عادل خالقی با بیان اینکه برای حل مساله با تکیه بر پژوهش تلاش زیادی شده و آموزش و پرورش هم همه مساعی خود را به کار گرفته تا در این زمینه پیشرو باشد و در این راستا تفاهم نامه های خوبی با مراکز علمی منعقد شده است، خاطرنشان کرد: با توجه به شعار سال، رویکرد آموزش و پرورش نسبت به امر پژوهش تقویت شده و تلاش ها در این راستاست که در سنوات آینده به امر پژوهش توجه ویژه شود.

وی با اشاره به تقویت گفتمان پژوهشی بین معلمان، افزود: امروز، پژوهش بین معلمان تقویت شده اما ضروری‌ست برای ترغیب دانش آموزان به پژوهش و تقویت روحیه آنان تلاش کرد و به سمت مهارت‌آموزی سوق داد تا منجر به اشتغال‌زایی و کارآفرینی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان تصریح کرد: در سال‌جاری در بخش پژوهش ۸۱۱ اثر در بین معلمان داشتیم که ۱۰۰ اثر منتخب ، ۹ اثر موفق به کسب رتبه استانی و یک اثر رتبه کشوری را کسب کرد.

رونمایی از پوستر جشنواره مشترک، مسابقه های دست‌سازه‌های کویر، رونمایی از سامانه مدیریت امور پژوهشی فرهنگیان، پخش کلیپ عصر امید، بخش هایی از برنامه های اجرا شده در جریان نخستین رویداد عصر امید استانی در سمنان بود.

در این آیین 16 نفر از فرهنگیان و 5 نفر از دانش آموزان استان به عنوان پژوهش‌گران برتر سال 1401 مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار