وزیر آموزش و پرورش در سمنان مطرح کرد:

وجود بیش از یک میلیون و 400 هزار بازمانده از تحصیل در کشور

سمنان (پانا) - وزیر آموزش و پرورش با اشاره به وجود یک میلیون و 400 هزار بازمانده از تحصیل در کل کشور گفت در زیست بوم جدید با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین زمینه سوادآموزی این افراد فراهم شده است.

کد مطلب: ۱۳۳۳۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
وجود بیش از یک میلیون و 400 هزار بازمانده از تحصیل در کشور

یوسف نوری، وزیر آموزش وپرورش طی سفر به استان سمنان در جمع خبرنگاران گفت: هدف از سفر به استان سمنان، ارزیابی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان و همچنین شناسایی و بررسی نارسایی‌ها و مشکلات موجود و برنامه‌ریزی برای رفع آنها در برخی مناطق است.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار یک میلیون و 400 هزار نفر بی‌سواد در کشور وجود دارند، اظهار کرد: باید با یک کار ترکیبی و بهره‌گیری از فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی زمینه را برای باسوادکردن این افراد فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران در مجامع بین‌المللی و ضرورت ارتقاء سطح عمومی باسوادی در کشور، خاطرنشان کرد: جوامع بین‌المللی به نقش جمهوری اسلامی اذعان دارند و باید این نواقص برای رسیدن به ایده‌آل نهایی برطرف شود.

نوری با اشاره به فرمان امام جهت تشکیل نهضت سوادآموزی گفت: ایشان سوادآموزی را یک نهضت دانستند و باید در دایره‌های خانواده، مسجد و محله این افراد، شناسایی شده و تحت آموزش قرار گیرند. البته خود این افراد نیز باید از این موضوع استقبال کنند.

این مقام مسئول همچنین در مورد برنامه‌ریزی‌های لازم برای بازماندگان از تحصیل در کشور گفت: در زیست‌بوم جدید با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین زمینه سوادآموزی این افراد فراهم شده است.

وی در ادامه افزود: حضور در یادواره شهدای نهضت سوادآموزی که برای دومین بار در کشور برگزار می‌شود، از دیگر اهداف این سفر استانی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار